גולדמן זאקס: אפל צריכה להתחרות בשירות שמציעה אמזון

בנק ההשקעות מייעץ לענקית הטכנולוגיה להשיק שירות מתחרה לשירות "אמזון Prime" של יריבתה ■ לפי האנליסטים, השירות יכול להוות מנוע צמיחה משמעותי עבור החברה

טים קוק / צילומים: רויטרס
טים קוק / צילומים: רויטרס

אנליסטים בבנק ההשקעות גולדמן זאקס פרסמו מסמך הסוקר את עתידה של אפל, בתקופה שבה מכשיר האייפון מאבד ממעמדו כמנוע הצמיחה העיקרי של החברה בעתיד. לטענת האנליסטים, אפל צריכה להשיק שירות אספקת תוכן במנוי חודשי - שיתחרה ישירות במוצר המצליח של ענקית טכנולוגיה אחרת - אמזון Prime.

ההצעה, לפי צוות האנליסטים, תעניק דחיפה משמעותית למכירות הסמארטפונים של החברה וכן תייצר לחברה הכנסות משמעותיות בפני עצמה. כך תשפר החברה את מעמדה מול שני סוגי מתחרים: חברות המכשירים הסלולריים כגון סמסונג, וספקיות התוכן - כדוגמת אמזון.

לפי הצוות, המנוי יכול לעלות כ-50 דולר בחודש ולהציע חבילת מוצרים כגון Apple TV, Apple Music וגישת פרימיום לשירות iTunes. השירות גם יסלול את הדרך לכניסה של אפל לתחום חדש נוסף - ייצור תוכן, בדומה לחברות כמו נטפליקס שהפיקה באופן עצמאי תוכניות כמו "בית הקלפים" ו-"כתום זה השחור החדש". מעבר לכך, אפל תוכל להכנס לתחום הצומח של העברת שידורי ספורט ישירים בתשתית אינטרנטית - תחום בו טוויטר עושה כעת את צעדיה הראשונים, לאחר חתימת עסקה עם ה-NFL האמריקנית.

האנליסטים של גולדמן ציינו כי הכנסות ממנויים לשירות אמזון Prime מהווים מנוע צמיחה משמעותי בכל הנוגע לרווחי אמזון, וכן נחשבים כעמוד תווך בעסקי החברה בעתיד הנראה לעין.