אליהו ניהל מגעים למכירת פרויקט "גן העיר" לשלמה איזנברג

בעלי מגדל בחן לאחרונה אפשרות למכירת פרויקט "גן העיר" לאיש העסקים שלמה איזנברג, יחד עם מלון הר ציון ופרויקט דירות היוקרה "ירושלים של זהב" שבעיר הבירה

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

שלמה אליהו, בעלי חברת הביטוח מגדל, פועל מזה זמן לממש את פרויקט המסחר והמגורים "גן העיר" שבמרכז תל-אביב ויתר נכסי הנדל"ן המרכזיים שלו. באחרונה נבחנה האפשרות למכירת גן העיר לאיש העסקים שלמה איזנברג (בעלי חברות הנדל"ן ישרס ורסקו), יחד עם מלון הר ציון ופרויקט דירות היוקרה "ירושלים של זהב" שבעיר הבירה.

את שלושת הנכסים מחזיק אליהו באמצעות חברת "פרויקט גן העיר" לאחר שבשנים האחרונות רכש את חלקו של מי שהיה שותפו בחברה, מרדכי שכטר, לפי שווי של 1 מיליארד שקל לחברה. כאמור, אליהו פועל למימוש החזקות הנדל"ן שלו כבר זמן רב ובחודשים האחרונים פורסם כי הוא מנהל מו"מ למכירת הנכסים לאיש עסקים יהודי ארגנטינאי לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל.

בינתיים אליהו לא מתקרב לביצוע עסקה כלשהי במתחם, וגורמים המעורים בתחום, מציינים כי מלבד סוגיית המחיר, מבנה הבעלויות המורכב הקיים על הנכסים וההתחייבויות הגדולות של החברות המחזיקות בהן, מקשות גם הן על סגירת עסקה.

הקניון בפרויקט גן העיר, שהוקם כקניון יוקרה, נאלץ בשנים האחרונות להתאים עצמו למפת הקניונים המשתנה בעיר תל-אביב ולתחרות הגוברת מצד קניון עזריאלי, קניון רמת-אביב ודיזנגוף סנטר. הקניון, הממוקם בסמוך לבניין עיריית תל-אביב וכיכר רבין, משתרע על שטח כולל של 21 אלף מ"ר, מהם שטח מסחרי של 13 אלף מ"ר ופועלים בו כ-90 עסקים. מעל הקניון עומד מגדל מגורים יוקרתי.