גלעד ארדן: תאגיד השידור יחסוך 400 מ' ש' שקל בשנה

ארדן, שחתום על ההחלטה לסגור את רשות השידור, תוקף את יו"ר הקואליציה: "האם שכחנו שרשות השידור הייתה מנופחת, בזבזנית, לא יעילה, ושהציבור איבד את אמונו בה?"

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מי שכיהן כשר התקשורת וחתום על ההחלטה לסגירת רשות השידור והקמת תאגיד השידור הציבורי, אמר היום (ה') בתגובה למסמך שהציג ח"כ דוד ביטן: "צר לי מאוד על פרסום הנתונים השגויים בתחשיב שהציג ח"כ ביטן לגבי ביטול התאגיד. עיינתי שוב ושוב בתחשיב ולא הצלחתי להבין איך חיסכון כספי מוצג בו כבזבוז, ובזבוז מוצג כחיסכון כספי.

"ראשית, חשוב להזכיר שקידמתי את הרפורמה ברשות הישנה לא רק בגלל היותה מנופחת, בזבזנית ולא יעילה, אלא קודם כל בגלל שהציבור איבד בה אמון, הצפייה בשידוריה פחתה בעקביות, וסיבה נוספת הייתה המודל הניהולי ברשות הישנה ושליטת הוועדים בה. רוב כספי הציבור בה בוזבזו על שכר גבוה ועל עובדים רבים שלא היה בהם צורך, במקום שהם יושקעו בשידורים ובתוכן לטובת הציבור.

"האם באמת שכחנו זאת כולנו? הרפורמה שהובלתי לוותה כל העת על-ידי חברת ייעוץ כלכלי מטעם משרד התקשורת וכן על-ידי אנשי משרד האוצר שבחנו אותה לעומק, והגיעו כולם למסקנה הברורה: סגירת הרשות הישנה והחולה, יחד עם עלות תשלום פיצויי פרישה נדיבים לעובדים שיפרשו ובתוספת עלות ההקמה של תאגיד השידורים החדש והמודרני - תחסוך לציבור בכל שנה מרגע הסגירה 400 מיליון שקל. זה התחשיב, ואין בלתו. 

"אני חוזר ומדגיש שביטול הרפורמה כיום תהיה טעות קשה, שגם תגרום לבזבוז רב של כספי ציבור וגם תחזיר את השידור הציבורי לאחור, דבר שימנע מהציבור לקבל תוכן חדשני איכותי ומגוון. לא רק שביטול התאגיד לא יאפשר שום הקצאת כספים לחינוך ולרווחה, אלא להפך - ביטול התאגיד יביא עימו קיצוץ בחינוך וברווחה כדי לממן את החזרה אחורה לרשות השידור הישנה הישנה". 

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, מסר בתגובה לדבריו של השר גלעד ארדן: "ארדן טועה; אין לי כל כוונה להתווכח עם שר מהליכוד בתקשורת". 

דעה / דורון אביגד: המהלך של ביתן - טיפשות בדיעבד