הנקראות ביותר

אבן-פינה לפרויקט בהשקעה של מיליארדי שקלים בכניסה לי-ם

פרויקט "הכניסה לעיר" ייחנך בהשתתפות שר התחבורה, ראש העירייה והשר להגנת הסביבה ולירושלים ■ לפי הערכות, המתחם החדש יאפשר ליצור 40 אלף מקומות עבודה חדשים, ויעברו בו כ-65 אלף איש ביום

פרויקט הכניסה לירושלים / קרדיט: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים
פרויקט הכניסה לירושלים / קרדיט: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים

הערב (ד') יתקיים בירושלים טקס הנחת אבן-הפינה לפרויקט "הכניסה לעיר", בהשקעה ממשלתית של 1.4 מיליארד שקל ובהשקעה כוללת צפויה של כ-10 מיליארד שקל. הפרויקט אושר בקבינט הדיור לפני שנתיים, והוא ייבנה בשטח כולל של 211 דונם סביב בנייני האומה.

בטקס הנחת אבן-הפינה ישתתפו שר התחבורה ישראל כ"ץ, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, והשר להגנת הסביבה ולירושלים זאב אלקין. הניהול הכולל של הפרויקט נעשה באחריות עדן, החברה לפיתוח מרכז ירושלים, והניהול ההנדסי נעשה באמצעות החברה העירונית מוריה.

במסגרת הפרויקט, שביצועו אמור להימשך כ-8 שנים, אמורים להיבנות 230 אלף מ"ר לתעסוקה, 130 אלף מ"ר למלונאות ו-49 אלף מ"ר למסחר, בידור ופנאי. בשטח הפרויקט ייבנו 24 מבנים, בהם 14 בניינים של לפחות 24 קומות ו-9 בניינים בני 36 קומות. כמו כן ישופץ ויורחב מבנה בנייני האומה.

לפי הערכות, המתחם החדש יאפשר ליצור 40 אלף מקומות עבודה חדשים, ויעברו בו כ-65 אלף איש ביום.

לצד הבנייה המסחרית ייעשו במקום פרויקטים תחבורתיים גדולים, נוסף על התחנה המרכזית תחנת הרכבת הנבנית בימים אלה. השלב הראשון של הפרויקט כולל כריית מנהרה מתחת לשדרות שז"ר, לשם הקמת חניון בן 5 קומות ובו 1,300 מקומות חניה, וכן יצירת הפרדה מפלסית שבמסגרתה הרכבת הקלה תיסע במפלס הכביש וכלי רכב ייסעו במנהרה.

במתחם יוקמו גם שתי תחנות רכבת קלה, אחת לקו הקיים ואחת לקו הירוק, המתוכנן להימתח בין שכונת גילה בדרום מזרח העיר ובין הר הצופים, דרך גבעת רם, בנייני האומה ורחוב בר אילן. הקו הירוק, באורך 19.5 ק"מ, אושר ביוני השנה בוועדה המחוזית, והוא אמור להסיע קרוב ל-150 אלף איש ביום החל מ-2023.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות