ועד נתג"ז עצר את עבודות חיבור מפעלי ים המלח לצינור הגז

עובדי חברת נתיבי גז לישראל מוחים על כישלון המו"מ שנמשך כבר שנתיים עם ההנהלה להשגת הסכם קיבוצי

עובדי נתג"ז מונעים את חיבור תחנת הכוח של כיל בים המלח לתשתית הגז הטבע/ צילום באדיבות דוברות ההסתדרות
עובדי נתג"ז מונעים את חיבור תחנת הכוח של כיל בים המלח לתשתית הגז הטבע/ צילום באדיבות דוברות ההסתדרות

ועד עובדי חברת נתיבי גז לישראל עצר את עבודות חיבור מפעלי ים המלח לצינור הגז, במחאה על כישלון המו"מ שנמשך כבר כשנתיים עם ההנהלה להשגת הסכם קיבוצי. כ-30 עובדים התכנסו היום (ד') בצהריים בתחנה של נתג"ז בדרום ים המלח, שאמורה לנהל החל מעוד שבוע את אספקת הגז למפעלים. ועד עובדי מפעלי ים המלח בראשות ארמונד לנקרי הגיע למקום המחאה כדי להביע הזדהות.

בנתג"ז 80 עובדים המאוגדים בהסתדרות ו-40 עובדי קבלן. בעקבות הקשיים בהשלמת המו"מ הכריזו העובדים לפני חמישה חודשים על סכסוך עבודה. במקביל לצעדים הננקטים באזור ים המלח, העובדים אף עצרו את עבודות הפיתוח בתחנת הכוח החדשה "נילית", סמוך למגדל העמק. העובדים טוענים כי ההנהלה מנצלת את תקופת המו"מ כדי להקשיח נהלים, להקפיא דיוני שכר ולקלוט עובדי בתפקידי ליבה - טכנאי גז וחשמלאים - במיקור חוץ למרות שלחברה יש תקנים פנויים.

לדברי דוד גלנוס, יו"ר איגוד עובדי האנרגיה בהסתדרות, "המצב בו חברה ממשלתית אינה ממלאת תקנים פנויים ומעדיפה להעסיק עובדים בצורה קבלנית אינו נתפס, וזאת מבלי לגעת בכלל בגרירת הרגליים ובצעדים שננקטים נגד העובדים במהלך המו"מ בין הצדדים. אני קורא למנכ"ל נתג"ז שמואל תורג'מן להתעשת וליישב במהרה באמצעות הידברות את הסוגיות שבמחלוקת".

חברי ועד הפעולה בנתג"ז, בראשות יהודה דרי, מסרו כי "ההחלטה להחריף שוב את הצעדים הארגוניים הגיעה לאחר שהנהלת החברה המשיכה בהתנהלותה העיקשת, במקום ללכת עמנו ביד ביד לטובת כל הצדדים. לא נזרים את הגז למפעלי ים המלח עד שחילוקי הדעות ייושבו, והתקנים הפנויים בחברה ימולאו במקום להעסיק עובדים באמצעות חברות קבלן".

מנתג"ז נמסר בתגובה: "עיצומים אלה מהווים הפרה בוטה מצד ההסתדרות של הסיכום אליו הגיעה החברה בתאריך 6 באוקטובר עם ההסתדרות ועם נציגות העובדים. במסגרת סיכום זה הגיעו הצדדים להבנה על הפסקת עיצומי העובדים עד לתאריך 15 בינואר 2017, בתמורה למספר צעדים בוני אמון מצד ההנהלה. בנושא קליטת עובדי הקבלן נדגיש, שההסתדרות כבר הביעה את נכונותה להמשיך ולדון בקליטת עובדים אלה להעסקה ישירה, במסגרת חברת בת ממשלתית של נתג"ז".