קלמן ליבסקינד יגיש תוכנית אקטואליה יומית ברשת ב'

תאגיד השידור הציבורי הודיע היום כי העיתונאי והפובליציסט קלמן ליבסקינד מצטרף לשורותיו. ליבסקינד יגיש תוכנית אקטואליה יומית ברשת ב', כשעל פי הערכות מדובר בתוכנית שתשודר בשעות הבוקר שמוגדרות כפריים טיים של הרדיו. את השעות הללו צפוי ליבסקינד לחלוק עם קרן נויבך, שמגישה כיום את "סדר יום" ברשת ב'. לנויבך הוגשה כבר לפני חודשים הצעה לחוזה בתאגיד החדש, שהוגדרה במסמכים פנימיים של התאגיד כחוזה של "מגיש טאלנט", אך עד כה היא לא חתמה על ההצעה.

על המגעים בין ליבסקינד לתאגיד פורסם כבר לפני חודשים רבים, עוד לפני הסערה סביב עלייתו לאוויר שהחלה בקיץ, וממילא נראה כי אין חולק על כך שמדובר בתפקיד שהולם את מידותיו. ובכל זאת, אי אפשר לנתק את ההודעה על הצטרפותו של ליבסקינד מהסערה הפוליטית שמתחוללת בימים אלה סביב הגוף החדש.

חלק מהטענות שמועלות מצד חברי כנסת מהליכוד שמתנגדים לפתיחת התאגיד נוגעות לאופי האנשים שגויסו על ידו, שמשתייכים ברובם, על פי הטענות, לברנז'ה פוליטית ותקשורתית מסוימת המזוהה עם עמדות שמאלניות. צירופו של ליבסקינד - בעל עמדות ימניות שאף מרבה לכתוב ולעסוק בהטיות הפוליטיות של התקשורת המרכזית בישראל - יחליש כמובן את הטענות הללו, ויהפוך אותן לפחות רלוונטיות.

כיום ליבסקינד כותב בעיתון "מעריב", משתתף כפאנליסט בתוכנית "הפטריוטים" בערוץ 20, ומגיש תוכנית אקטואליה יומית ברדיו "גלי ישראל". עם הצטרפותו הוא ימשיך לעבוד בשני גופי התקשורת הראשונים, אך כמובן ייפרד מ"גלי ישראל". מהתחנה נמסר היום: "אנחנו גאים להיות הראשונים שפתחו בפני ליבסקינד את העולם הרדיופוני, מודים לו על השנים המשותפות ומאחלים לו המון הצלחה".

ליבסקינד חשף, בין היתר, את הפרשה שהובילה לביטול מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל ואת פרשת כספי העמותות של אהוד ברק. בשנת 2009 הוא קיבל את אות אביר איכות השלטון, ובנימוקי השופטים נכתב כי הוא "ראוי לשמש אות ומופת של איכות ותעוזה לעיתונאים החוקרים בישראל".

מנהל רשת ב' בתאגיד, עומר בן-רובי, מסר: "קלמן הוא עיתונאי מצוין ואיש רדיו מעולה, והיה אחד מהשמות הראשונים שחשבנו עליהם לחיזוקה של רשת ב'. אנחנו בטוחים שתרומתו לרוח העיתונאית של התחנה תהיה מכרעת".