הושלמה מכירת החיתום והברוקראז' של לידר שוקי הון

שי בן יקר ועמית ורדי ינהלו את החברה שרכשה את הפעילויות תמורת 25 מיליון שקל

חברת לידר שוקי הון עדכנה היום (ד') על השלמת העסקה למכירת פעילויות החיתום והברוקראז' שלה לידי חברה בשליטת המנכ"ל הקודם שלה, עמית ורדי ומנהלי הפעילויות הנמכרות, תמורת סכום של 25 מיליון שקל. ההסכם בין הצדדים קובע כי 10 מיליון שקל מהתמורה תשולם על-ידי הרוכשת במזומן במועד השלמת העסקה, ויתרת הסכום תועמד כהלוואת מוכר של לידר שוקי הון לרוכשת לצורך תשלום התמורה. קרן ההלוואה תיפרע בשישה תשלומים שנתיים שווים עד ספטמבר 2022, בריבית שנתית קבועה של 2.5% צמודה למדד, ותובטח בשעבודים.

בלידר שוקי הון צופים מהמכירה הפסד של 4-5 מיליון שקל, לפני מס, בדוחות הרבעון השלישי. בעקבות המכירה, עדכנה לידר שוקי הון על סיום תפקידיהם של נושאי המשרה השונים שלקחו חלק ברכישת הפעילות, ובהם סמנכ"ל המחקר, אלון גלזר; מנכ"ל לידר חיתום, רנן כהן אורגד; סמנכ"ל הכספים, ירון שטינמץ והיועמ"ש, בעז קרניאל.

כיו"ר החברה החדשה, שתתנהל תחת השם לידר שוקי הון, ישמש עמית ורדי, שי בן יקר יכהן כמנכ"ל, סבינה לוי מונתה למנהלת מחלקת המחקר וגלזר יכהן כסמנכ"ל המחקר "ויהיה אחראי על תחומי פעילות נוספים". עוד ציינו היום הבעלים החדשים כי "במסגרת העסקה הוסכם על המשך שיתוף הפעולה עם הבנק הבינלאומי הראשון כבעל מניות בלידר הנפקות".

הפירוד בלידר שוקי הון, שבשליטת לידר השקעות (חברה בבעלות יורשי דן דוד ובניהולו של צחי אפלויג) נובע מיחסים עכורים בין הצדדים סביב הסכמי התגמול הנדיבים להם זכו מנהלי הפעילויות הנמכרות. לאחר המכירה תיוותר לידר שוקי הון עם ההחזקה הרווחית בילין לפידות, שממילא תרמה את עיקר רווחי החברה עד היום, ולא תידרש להמשיך ולשלם למנהלי הפעילויות הנמכרות מענקים המתבססים במידה רבה על תוצאות בית ההשקעות, אך נוגסים ברווחיה שלה.

עסקת המכירה של פעילויות החיתום והברוקראז' של לידר שוקי הון החלה להתגלגל לפני מספר חודשים, בעקבות מו"מ שניהלה לידר למכירתם לבית ההשקעות ווליו בייס, שבניהול ויקטור שימריך ועידו נויברגר. זאת, ללא ידיעתם של מנהלי הפעילויות הנמכרות - מה שיצר קרע ומשבר אמון בין הבכירים לבין המנכ"ל אפלויג. המו"מ התפוצץ על רקע חילוקי דעות באשר למחיר העסקה, אך ההיפרדות הייתה בלתי נמנעת והיא תתבצע כעת בדרך של מכירת הפעילויות לקבוצת המנהלים.