השמיים נפתחים: הסכם תעופה חדש בין ישראל ויפן

ההסכם מאפשר לבצע עד 14 טיסות נוסעים סדירות בין ישראל ויפן, בכל סוגי המטוסים הקיימים ■ בעבר הוטלה מגבלה על סוגי המטוסים הישראלים הרשאים לנחות ביפן

מטוס אל על / צילום: תמר מצפי
מטוס אל על / צילום: תמר מצפי

יממה אחרי שהתבשרנו כי חברת התעופה קתאי פסיפיק תחל להפעיל טיסות בקו תל-אביב-הונג-קונג, מודיע משרד התחבורה על חתימת הסכם תעופה בין ישראל ויפן, שיאפשר לחברות תעופה ישראליות לבצע טיסות ישירות לכל יעד ביפן, לרבות טיסות לשדה התעופה הבינלאומי העיקרי במדינה, נריטה שבטוקיו. במקביל לכך פותח ההסכם את האפשרות לחברות תעופה יפניות לטוס מטוקיו ישירות לישראל.

ההסכם החדש, המעדכן את ההסכם שנחתם לפני 15 שנה, מאפשר לכל מדינה לבצע עד 14 טיסות נוסעים סדירות בין ישראל ויפן, בכל סוגי המטוסים הקיימים. בעבר הוטלה מגבלה על סוגי המטוסים הישראלים הרשאים לנחות ביפן.

על-פי ההסכם, חברות ישראליות יוכלו להטיס גם מטענים מנמל התעופה בן-גוריון דרך יפן למדינה שלישית ("החופש החמישי") וכן לחתום על הסכם "קוד שרינג" עם חברות תעופה ממדינה שלישית.

נציין כי כיום מפעילה אל-על טיסות מתל-אביב לטוקיו דרך הונג-קונג, וכי במקביל פועלת בישראל חברת התעופה היפנית אול ניפון איירליינס המציעה טיסות ליפן דרך יעד באירופה (במסגרת שיתוף-פעולה עם חברות תעופה המטיסות את הנוסעים ליעדים באירופה).