תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי זינקו ל-1.85%

(עדכון) בסך-הכול עלו התשואות בחודש האחרון ב-30 נקודות ■ תשואות האג"ח הגרמני ל-10 שנים זינקו ב-9 נקודות ל-0.17%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

"בריחה מאיגרות החוב הממשלתיות", כך מכנים הערב (ה') סוחרים בשוק האג"ח את מה שקורה במסחר באגרות חוב בארה"ב.

תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים זינקו ל-1.85%, כשבסך-הכול זינקו התשואות בחודש האחרון בלא פחות מ-30 נקודות. עליית התשואות לא פוסחת על האג"ח המקביל של שאר מדינות העולם ובראשן גרמניה, שתשואות האג"ח הממשלתי שלה ל-10 שנים מזנקות ב-9 נקודות ל-0.17%.

את הבריחה הגדולה משוק האג"ח הממשלתי מייחסים בוול סטריט לשיפור במצב המאקרו כלכלי במערב ובעיקר בארה"ב וגם לדוחות הכספיים של החברות האמריקאיות שהן בסך-הכול טובים (נכון לעכשיו) מה שגורם למשקיעים להפנים את העובדה שהריבית בארה"ב באמת תעלה השנה כשבאירופה משחק תפקיד החשש מפני עצירה של של רכישת האג"ח על ידי הבנקים המרכזיים מה שיוביל לעלייה בתשואות הקונצרניות שימשכו אחריהן את התשואות בממשלתי.

את יריית הפתיחה לנפילות בשוק האג"ח ירה האג"ח הממשלתי האנגלי ל-10 שנים שהתשואות שלו עולות בלא פחות מ-10 נקודות לרמה של 1.25%. ראלי התשואות באנגליה החל כשנתונים על הכלכלה של האי משקפים התחזקות של הכלכלה המקומית מה שמגביר את ההערכות שהריבית בבריטניה של אחרי הברקזיט לא תרד ב-2017 וגם צעדים אחרים לתמיכה בשווקים לא ינקטו ובטח לא באגרסיביות שחשבו בהתחלה.

נושא מחירי הנפט משחק גם הוא תפקיד, ונראה שבעוד המחירים בסך-הכול עולים ותומכים בתעשיית האנרגיה רוויית העובדים, הרי שהחשש מהשתוללות של המחירים פוחתת לאחר שאתמול צוטטו גורמים רשמיים בעיראק כאומרים שאין בכוונתם להשתתף בחגיגת קיצוץ/ הקפאת התפוקות של מדינות אופ"ק מה שיתמוך במחירים סבירים (פחות או יותר) שלא יכבידו יתר על המידה אצל צרכניות האנרגיה (כל שאר העולם) וידכאו את הצמיחה העולמית.