אותה רשות שידור מסואבת

התחליף לתאגיד השידור היא אותה רשות נחותה שפעלה עפ"י תכתיבי נתניהו

"בתום מהלך ההתייעלות, השכר ברשות השידור יהיה כ-260 מיליון שקל - כ-30% מתקציב הרשות בלבד" - ההודעה הזאת יצאה אתמול (א') ממשרד התקשורת (קרי: נתניהו). היא מבוססת על מכתב ששיגר ועד העובדים של רשות השידור, ובו ההסכמה לתהליך ההתייעלות הזה. אסור להאמין למהלך הזה. הם עושים הכול כדי לטרפד את תאגיד השידור, במגמה לאפשר את המשך קיומה של רשות השידור.

תחינות שלא הועילו

במשך עשרות שנים נעשו מאמצים לייעל את רשות השידור. היו מתחננים לעובדים ולוועדים שלהם להסכים לרפורמות שיאפשרו ניהול ראוי של הרשות - ללא הועיל. כי זאת לדעת: רשות השידור בעשורים האחרונים הייתה אחד ממקומות העבודה היותר מושחתים במדינה.

לתפקידי הניהול מונו אנשים בלתי מתאימים על-פי מפתח של קשרים ונאמנות כזאת או אחרת. לשטח הוציאו צוותי "עבודה" מנופחים; כישרון לא היה יתרון אלא להפך. אל צמרת הניהול, וגם בתחום התוכן, מונו אנשים שלא היו זוכים לכך בשום מקום עבודה מסודר.

התוצאה: במקום ההתייעלות המיוחלת - הידרדרות מוסרית, כספית ומקצועית, ללא הפסקה.

זה הגיע לכך ששניים או שלושה אחוזי רייטינג נחשבו ברשות לצפייה סבירה. דברים אלה אינם רק עדות שמיעה: במשך 5 שנים הגשתי שם, כקבלן חיצוני, את התוכנית "דוקומדיה" בערוץ 1 וברשת ב', וראיתי את הדברים מקרוב.

זה היה הרקע להקמת תאגיד השידור. עכשיו באים עובדי הרשות ו"מסכימים" להתייעל?! עכשיו??? אני מבקש להזהיר: אסור להאמין למהלך הזה. הם עושים את התרגיל הזה בכל פעם שנשקפת סכנה למציאות המעוותת של מאות עובדים המקבלים שכר על מינימום של עבודה, על ישיבה בבית (לא כולם כאלה כמובן). לו הם היו מוכנים להתייעלות כזאת לפני שנים, לא היינו נמצאים היום בסיפור של התאגיד.

עכשיו שבו בשקט

מה שצריך לומר לוועד עובדי רשות השידור הוא, בפשטות: אנחנו, הציבור, לא מקבלים זאת. מניסיון העבר אנחנו, הציבור, יודעים שברגע שהסכנה לג'ובים שלכם חולפת, אתם חוזרים למה שהייתם. רבים מכם עבדו עלינו עשרות שנים - עכשיו שבו בשקט ותנו לתאגיד לצאת לדרך.

שאלה היפותטית אבל חשובה

את אותו המסר אפשר וצריך לשגר לראש הממשלה נתניהו ואנשיו. עכשיו אתה מדבר על ייעול רשות השידור במקום התאגיד? עכשיו??? אם זה אפשרי, למה לא עשית את זה בכל השנים הרבות שאתה בשלטון? שאלה היפותטית שהתשובה עליה ברורה. כל השנים שהיית ראש ממשלה עסקת בחיזוק מעמדך ברשות השידור, לא עניין אותך מה באמת קורה שם.

גם לך, נתניהו, אנחנו הציבור אומרים: עכשיו נזכרת? - מאוחר מדי. התאגיד חייב לצאת לדרך, כי האלטרנטיבה היא לא רשות שידור יעילה - אלא אותה רשות שידור מסואבת שפעלה על-פי תכתיבי ראש הממשלה, ושנמנענו מלצפות בשידוריה.