לאחר חידוש החקירה: ירידה בתמיכה בקלינטון בחלק מהסקרים

עפ"י סקר רויטרס, חקירת ה-FBI לא השפיעה על המרוץ, אך סקרים אחרים מצביעים על צמצום הפער ■ טראמפ: "קלינטון הביאה את זה על עצמה". דיווח: ראש ה-FBI התנגד לקשור את רוסיה לפריצה למיילים

דונלד טראמפ והילארי קלינטון  / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ והילארי קלינטון / צילום: רויטרס

המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון מובילה בחמש נקודות על פני יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ - כך עולה מסקר שפרסמה (ג') סוכנות הידיעות רויטרס, בשיתוף עם מכון המחקר Ipsos. על פי הסקר, קלינטון זוכה ל-44% תמיכה, ואילו טראמפ זוכה ל-39%. על פי ממוצע הסקרים של אתר Real Clear Politics, היתרון היחסי של קלינטון הצטמצם במהלך סוף השבוע, בצל חידוש החקירה בנוגע לפרשת המיילים, מ-4.6 נקודות ביום שישי ל-2.5 היום.

רשת CNBC דיווחה כי ראש ה-FBI, ג'יימס קומי , התנגד להחלטת קהילת המודיעין האמריקאית להכריז כי רוסיה עומדת מאחורי הפריצות למחשבים של הוועידה הדמוקרטית ויו"ר הקמפיין של הילארי קלינטון, ג'ון פודסטה. לפי הדיווח, קומי טען כי הוא מודאג מתזמון ההודעה, חודש לפני הבחירות לנשיאות. הדיווח מגיע על רקע הביקורת שהושמעה נגד קומי, לפיה הודעתו על פתיחה מחדש של פרשת המיילים של קלינטון נועדה לפגוע בסיכוייה לנצח בבחירות.

במקביל, דובר מחלקת המדינה האמריקאית ג'ון קירבי מסר כי ככל הידוע לו, הבולשת הפדרלית (FBI) לא פנתה למחלקה בנוגע לחידוש החקירה לגבי פרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות-הברית ושרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון. לדברי קירבי, לא בוצעה כל פנייה בנושא הן לפני ההכרזה על חידוש החקירה והן לאחריה.