סקר של ABC: טראמפ מוביל על קלינטון לראשונה מאז מאי

סקר של רשת ABC מראה כי טראמפ זוכה ל-46% מקולות הבוחרים בעוד קלינטון זוכה ל-45% מהקולות ■ הסקר נכון ליום ראשון השבוע, יומיים לאחר שה-FBI הודיע על בדיקה מחודשת בפרשת המיילים בה מעורבת קלינטון

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

סקר חדש של רשת ABC וה"וושינגטון פוסט" מצביע על מהפך בסקרי הבחירות: הילארי קלינטון, שהובילה על המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ מאז מאי האחרון, איבדה את היתרון וכעת זוכה ל-45% מקולות הבוחרים, לעומת 46% לטראמפ.

ב-ABC מדגישים כי ההפרש הנמוך בסקר לטובתו של טראמפ נכלל בטעויות הדגימה. כמו כן תוצאות הסקר נכונות ליום ראשון השבוע, יומיים לאחר הפצצה שהטיל ראש ה-FBI שהודיע כי הוא פותח בבדיקה מחודשת בנוגע לפרשת המיילים בה מעורבת קלינטון.

הסקר, שבחן גם את מידת הסיפוק של הבוחרים מהחלטתם, הראה כי 53% ממצביעי טראמפ מרוצים מאוד מהחלטתם בעוד 45% השיבו כי הם מרוצים מאוד מהחלטתם לבחור בקלינטון. לשם השוואה לפני מספר שבועות 49% מהמצביעים הדמוקרטים השיבו כי הם מרוצים מאוד מהחלטתם לבחור בקלינטון.

כאמור, ביום שישי האחרון הכריז ראש ה-FBI ג'יימס קומי על חידוש החקירה נגד המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון, ועל בחינת כ-650 אלף תכתובות דואר אלקטרוני שלה.מאז, נמתחת ביקורת רבה על קומי בטענה על כך שהוא מנסה להתערב בבחירות, ועל פי הסקר התמיכה בקלינטון ירדה ב-7% מאז ההודעה של ה-FBI.