צ'זנוף מגיע לישראל על רקע החשש מפני מחטף בבזק

יו"ר פרטנר יערוך שורת פגישות כדי להזהיר מפני הסכנה הטמונה במהלך ביטול ההפרדה התאגידית, ויפעל לקידום מודל הפרדת שירותים ותשתיות בבזק

יו"ר פרטנר אדם צ'זנוף יגיע בשבוע הבא לישראל לסדרת פגישות על רקע ההתרחשויות האחרונות בשוק התקשורת. צ'זנוף בעיקר מודאג מהניסיון לבצע מחטף ולאשר ביטול הפרדה תאגידית בין בזק ויס, צעד שמשמעותו היא הענקת הטבה של מאות מיליוני שקלים לבזק ולשאול אלוביץ' בעל השליטה.

צ'זנוף צפוי לקיים בישראל שורת פגישות, שמטרתן להסביר ולהזהיר מפני השלכות הרסניות שיכולות להיות להמשך העדפת בזק וחיזוק המונופול, על חשבון שאר השוק ועל חשבון הצרכנים.

הביקור של צ'זנוף בישראל, נעשה בהמשך להתפתחויות מהשבועיים האחרונים, ובראשן הניסיון של משרד התקשורת לקדם הטבות לבזק בשווי מאות מיליוני שקלים באמצעות ביטול הפרדה תאגידית בין בזק ליס מהלך אשר נחסם שלשום, לפחות באופן זמני, על ידי מבקר המדינה.

היו"ר צ'נזוף הוא נציגו של איש העסקים הישראלי חיים סבן, בעל השליטה בפרטנר, ומשמש גם נשיא סבן קפיטל גרופ.

צעד זה של היו"ר, מגיע בהמשך להתבטאות חריגה של מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, אשר תקף השבוע את התנהלות הרגולטור, וקרא להפרדת בזק לחברת תשתיות וחברת שירותים, כמקובל במקומות רבים בעולם.

בהמשך לדברים של בנבנישתי, פרסם גם צ'זנוף התייחסות רשמית וחריגה, ובה אמר: ״אני לא מוצא היגיון בהחלטות הרגולטוריות בשוק התקשורת בישראל. זו מדיניות שגורמת לפגיעה קשה בצרכנים, בתחרות ובהשקעות בתשתיות. לנוכח חוסר האיזון הקיצוני בשוק התקשורת הישראלי שרק הולך ומחריף, צריך להפריד את בזק לחברת תשתית וחברת שירותים בהקדם האפשרי, כיוון שהמשך המצב הקיים יביא לפגיעה בתשתיות התקשורת בישראל, וירע את מצבו של הצרכן בישראל״ .

כמו כן אמר צ'זנוף: "דבר זה מביא את חברות התקשורת בישראל להקטין בתקופה האחרונה משמעותית את ההשקעות שלהן בתשתית, והמצב הזה רק עלול להחריף אם לא ייעשה סדר בשוק התקשורת. הסדר כאמור צריך להיות הפרדת בזק לחברת תשתיות ולחברת שירותים - חברת התשתיות תספק גישה לכל החברות בתנאים שווים, ובחברת השירותים תישמר ההפרדה המבנית כדי להבטיח את התחרות".