בחברה המרכזית בוחנים שילוב מקאן במערך הפרסום

מקאן עשויים לקבל את תקציבי הדיגיטל של חלק ממותגי החברה המרכזית למשקאות, שתקציביה אסטרטגיים ונחשקים

האם קבוצת הפרסום מקאן תל-אביב בדרך להשגת דריסת רגל אסטרטגית בתקציב הפרסום של החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל)? ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים התנהלו מספר שיחות בין מנכ"ל מקאן, עמית משיח, לבין בכירים בחברה, בהן נבחנה האפשרות כי מקאן יטפלו בתקציבי הדיגיטל של חלק ממותגי הקבוצה.

החברה המרכזית למשקאות נחשבת לתקציב אסטרטגי ונחשק בכל פרמטר - מקצועי, כספי וקריאטיבי. מדובר במפרסם מהגדולים בישראל, עם מספר גדול של מותגים, כוח שוק רב ולא פחות חשוב - נכונות לבצע מהלכים שיווקיים ופרסומיים חדשניים ופורצי דרך.

החברה שומרת בדרך-כלל על נאמנות ארוכת שנים לספקים שלה - הדוגמה הבולטת ביותר היא החיבור עם משרד הפרסום דחף, שנולד מחיבור אישי של מוזי ורטהיים ז"ל ואליעזר ז'ורבין ז"ל, אך היו גם דוגמאות אחרות כמו החיבור עם חברת המדיה קראט מדיה וואן שעבד במשך שנים, גם כשהחברה איבדה את המקום שהיה לה בשוק.

החברה המרכזית מחזיקה במותגים רבים, כאמור, ובעבר פעלו במסגרת מערך הפרסום שלה לא פחות מ-6 משרדים. אך בשנים האחרונות אומצה מדיניות צמצום, שבמסגרתה רוכזו המותגים ב-4 משרדי פרסום: דחף, המטפל במותגים קוקה-קולה, דיאט קוקה-קולה וקוקה-קולה זירו; יהושע TBWA, המטפל בכל המותגים של טרה, לרבות מולר, ובמותג המים המינרליים נביעות; באומן-בר-ריבנאי, המטפל בספרייט, פריגת וקרלסברג; וגליקמן-שמיר-סמסונוב, המטפל בפאנטה ופיוז טי.

תקציב המדיה מרוכז כולו בחברת המדיה יוניון. בתחום הדיגיטל, שתופס חשיבות הולכת וגדלה, משתמשת החברה במשרדי הפרסום שלה ובגפן טים של ערן גפן.

אל תקציב הפרסום של החברה המרכזית לוטשים עיניים לא מעט משרדים, אך לכולם ברור כי מדובר בקבוצה שמבחינתה ההיררכיה משחקת תפקיד חשוב, ואין בה נטייה לזגזג.

בשוק העריכו כי השינוי הבא שצפוי לעמוד על הפרק הם דווקא תקציבי המותגים המתנהלים במשרד הפרסום דחף. התקציבים הופקדו במשרד מתוקף הקשר שהיה בין מייסד המשרד אליעזר ז'ורבין ומייסד החברה המרכזית מוזי ורטהיים, ולכולם היה ברור שכל עוד השניים בין החיים, ההוצאה של תקציבי החברה מהמשרד אינם אופציה. ז'ורבין הלך לעולמו ב-2013, וורטהיים נפטר לפני מספר חודשים. למרות שלכאורה פטירתו של ורטהיים אמורה הייתה להסיר את ההגנה מדחף, נראה כי כרגע לא זה מה שעומד על הפרק - לפחות בכל הנוגע לתקציבים המסורתיים.

מקאן תל-אביב פועל כמעט בכל קטגוריה - למעט משקאות. עד לפני מספר חודשים עבד המשרד עם קבוצת טמפו, תקציב שבו טיפל במשך כ-13 שנה.

מהחברה המרכזית משקאות לא התקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה.