צפו: צוללת הגרעין הקטלנית של ארה"ב שמלחיצה את סין

לראשונה מאז שנות ה-80 תעגון צוללת של צבא ארה"ב באי גואם, על רקע המתיחות עם קוריאה הצפונית וסין ■ הצצה לצוללת הגרעינית המתקדמת "פנסילבניה" אשר נושאת 24 טילים בליסטיים, היכולים לפגוע בכמה מטרות במקביל

צוללת ארה"ב/ צילום: מהוידאו
צוללת ארה"ב/ צילום: מהוידאו

צוללת אמריקאית הנושאת טילים גרעיניים תגיע לאי גואם - שטח חסות של ארצות-הברית באוקיינוס השקט, בפעם הראשונה מאז שנות ה-80. זאת, על רקע המתיחות הגוברת מול קוריאה הצפונית בגין המשך ניסויי הטילים והגרעין שהיא עורכת, כמו גם המתיחות עם סין בשל מהלכיה בים סין הדרומי ותביעותיה הטירטוריאליות על איים באזור, שלהם מתנגדת ארצות-הברית.

הצוללת "פנסילבניה" נושאת 24 טילים בליסטיים. כל טיל מכיל כמה ראשי נפץ, היכולים לפגוע בכמה מטרות במקביל. "הגעת הצוללת לגואם מבהירה את המחויבות של ארצות-הברית לבעלות בריתה באסיה ובפסיפיק", כך נמסר בהודעת הצבא. "המהלך מצטרף לאימונים, למבצעים, ולשיתוף הפעולה הנרחב בין המדינה לבעלות בריתה באזור".

סין תובעת את רוב ים סין הדרומי, שדרכו עוברת סחורה בסך 5 טריליון דולר מדי שנה. ליפן, פיליפנים, לוייטנאם, למלזיה, לטייוואן ולבורניי יש תביעות משלהן באזור. ארצות-הברית מפצירה בסין ובמדינות נוספות שלא להקים מתקנים צבאיים באזור. סין מצדה תוקפת את וושינגטון על כך שהיא מקיימת סיורים ותרגילים באזור שמגבירים את המתיחות.