הבעלים של רשת "אמריקן לייזר" נעצר בחשד להעלמת הכנסות בהיקף של מאות אלפי שקלים

ירון בן-אבי חשוד כי משך מהחברה כ-2.6 מיליון שקל, אך לא דיווח על כך לרשויות המס; החברה עצמה חשודה בהעלמת הכנסות משכירות

הבעלים של רשת "אמריקן לייזר", ירון בן-אבי (42), דירקטור ובעל מניות במספר חברות נוספות, נעצר אתמול (ד') על-ידי רשות המסים, בחשד כי העלים הכנסות בגובה מאות אלפי שקלים בשנים האחרונות. בתום חקירה קצרה במשרדי רשות המסים, שוחרר בן-אבי ממעצרו בתנאים מגבילים על-ידי בית משפט השלום.

לפי בקשת המעצר, במסגרת פעילות מודיעינית שביצע פקיד שומה חקירות מרכז, עלה חשד לכאורה, כי לבן אבי הכנסות מחברה בבעלותו, בעוד הוא מדווח לרשויות המס, כי לחברה אין פעילות ואין לה הכנסות. בשל החשדות נפתחה נגד בן-אבי חקירה גלויה, וביום שלישי השבוע פשטו חוקרי רשות המסים על ביתו ומשרדו ותפסו מסמכים ומחשבים.

מהחקירה עד כה עולה, כי בשנת 2009 משך בן אבי כ-1.7 מיליון שקל מהחברה שבבעלותו, ולא דיווח על כך בדוח שהגיש לרשות המסים. "בהצהרת ההון השמיט בן-אבי את יתרת חובו לחברה", נכתב בבקשת המעצר.

עוד עלה בחקירה, כי בסוף שנת 2010 עמד היקף משיכותיו של בן-אבי מהחברה על סכום כולל של כ-2.6 מיליון שקל - אשר גם אותם הסתיר מרשויות המס. "על-מנת להסתיר את משיכותיו מהחברה, לא הגיש החשוד את הדוחות הכספיים של החברה", נכתב בבקשת המעצר. עוד לפי החשד, החברה אינה מדווחת לרשות המסים על הכנסותיה מהשכרת וילה שבבעלותה בראשון-לציון.

עוד נכתב בבקשת המעצר של בן-אבי, כי "עולות ראיות לכאורה, ולפיהן מיוחסות לבן אבי עבירות של העלמת הכנסות בסכום כולל הנאמד בסך של מאות אלפי שקלים, בשנות המס 2011-2015, עבירות שנעשו על-ידו במזיד, בעורמה ובתחבולה, בניגוד לסעיף 220 לפקודת מס הכנסה - עבירות המוגדרות מסוג פשע".

אולם, בהסכמת היחידה החוקרת, בן-אבי שוחרר בתנאים מגבילים, ביניהם, ערבות עצמית של חצי מיליון שקל, ערבות צד ג' בסך רבע מיליון שקל, צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום ועוד.