משנה את כללי המשחק: ספינת הענק של פוטין מגיעה לאזורינו

נושאת המטוסים "אדמירל קוזנצוב" תגיע ביממה הקרובה לסוריה ותהווה עוד חוליה בשרשרת המהלכים של רוסיה בדרך לרכישת דריסת רגל משמעותית באזור ■ צפו בווידאו

 נושאת המטוסים "אדמירל קוזנצוב" רוסיה/ צילום: מהוידאו
נושאת המטוסים "אדמירל קוזנצוב" רוסיה/ צילום: מהוידאו

כשהיא מוקפת אוניות מלחמה, מטוסים וכלי שיט, תגיע ביממה הקרובה נושאת המטוסים "אדמירל קוזנצוב" מרוסיה לחופי סוריה ותשנה את כללי המשחק במזרח התיכון. עד עתה, התהלכה ישראל על חבל דק, בין הפטיש האמריקאי לסדן הרוסי. כעת, מרגע ששתי המעצמות יסיימו לצבור את כוחותיהן סביב המדינה השסועה לקראת המתקפה על חאלב ועל אזורים נוספים - המתיחות באזור רק תגבר. 

נושאת המטוסים נושאת את שמו של האדמירל ניקולאי גרסימוביץ' קוזנצוב שהיה מפקד הצי הסובייטי במהלך מלחמת העולם השנייה. נושאת המטוסים נושאת מטוסי קרב מדגם סוחוי ומסוקי קרב מדגם קאמוב. 

התרחיש הקיצוני ביותר שבו עוסקים במערכת הביטחון הוא התנגשות בין רוסיה לארצות-הברית בעקבות טעות טקטית, כפי שכבר קרה בעבר; בנובמבר אשתקד, טייס קרב רוסי נכנס למרחב האווירי של טורקיה - והצבא במדינה הפיל את המטוס. מדובר אמנם בתרחיש קיצוני, אך אפשרי במקרה של שרשרת טעויות של חוסר תיאום.

ישראל מצידה תצטרך ככל הנראה ללכת בתקופה הקרובה על בהונותיה, כדי לא להיקלע למערבולת מדינית-צבאית.

שורת הפעולות שביצע נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין , בסוריה נחשבות להצלחות בכמה מישורים. ראשית, במשך עשרות שנים ניסתה מוסקבה ללא הצלחה להציב דריסת רגל במזרח התיכון. כעת, משהצליח פוטין לחתום עם סוריה על הקמת בסיס ענק וקבוע לחופי הים התיכון, רשם הקרמלין הישג חסר תקדים - לא רק כלכלית, אלא גם צבאית.