הסתערות על הנפקת זארסאי: ביקושים של 800 מיליון שקל

החברה שביקשה לגייס 200 מיליון שקל תגדיל את הגיוס בעקבות הביקושים עד ל-300 מיליון שקל ■ באופן חריג המחיר בהנפקה נסגר גבוה ממחיר הבורסה

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

ההסתערות על ההנפקות נמשכת וחודש נובמבר נפתח עם הסתערות על ההנפקה של חברת הנדל"ן האמריקאית דה זראסאי אגח א דה זראסאי אגח ב דה זראסאי אגח ג . זארסאי ביקשה לגייס 200 מיליון שקל והמוסדיים הזרימו ביקושים של 800 מיליון שקל. בעקבות הביקושים הגבוהים תגדיל החברה כנראה את הגיוס עד ל-300 מיליון שקל.

באופן חריג למדי סגרה ההנפקה במחיר של 101.5 שקל, מחיר הגבוה ממחיר האג"ח בבורסה שעומד על 100.75 שקל. גורמים בשוק ההון מסרו ל"גלובס" כי בהנפקה השתתפו כל המוסדיים הגדולים, "כמעט כל חברות הביטוח הגדולות וקופות הגמל הגדולות השתתפו בהנפקה.

את ההנפקה הובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

ההנפקה של זראסאי (או בשמה הרשמי: דה זאראסי גרופ') היא למעשה הרחבה של סדרה קיימה (סדרה ג') שהיא שקלית ולא צמודה. הסדרה עומדת לפירעון ב-18 תשלומים חצי שנתיים החל ממאי 2019. המח"מ של הסדרה 5.74. החברה הייתה אחת החברות האמריקאיות שניצלו את הגאות בשוק ההון המקומי ובאו לגייס חוב בישראל. החברה נחשבת לאחת מחברות הנדל"ן האמריקאיות היותר טובות שיש שהנפיקו כאן כשתיק הנכסים הכולל שלה מסתכם ב-8,715 דירות המתפרשות על פני 4 הרבעים המרכזיים בניו יורק.

החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח תפעולי נקי של 40 מיליון דולר, נתון גבוה ב-50% מהרווח התפעולי הנקי במחצית הראשונה של 2015. תזרים המזומנים הנקי של החברה (FFO) הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-20 מיליון דולר.

סדרה ג' שהורחבה היום (ה') מדורגת על ידי מעלות בדירוג AA מינוס ועל ידי מידרוג בדירוג Aa3 באופק יציב.