השוק מתעורר: ביקושי ענק בגיוסי האג"ח של ישרוטל ודה זראסאי

ישרוטל, רשת המלונות של משפחת לואיס, זכתה לביקושים של יותר ממיליארד שקל מהמוסדיים - פי 6 מהסכום שביקשה לגייס, והריבית נסגרה על 2.45%

לאחר תקופת החגים, שהתאפיינה במיעוט גיוסי אג"ח (רק שתי חברות גייסו באוקטובר - נכסים ובנין ואמות), השוק שוב מתחמם במהירות והחברות הציבוריות שבות לנצל את תיאבון המשקיעים המוסדיים לתשואות גבוהות יחסית.

כך, זכה אמש להצלחה רבה המכרז המוסדי של חברת המלונות ישרוטל במסגרת הנפקת אג"ח ראשונה. האג"ח נושאת ריבית שקלית ומגובה בשיעבוד ראשון על מלון אגמים באילת וקיבלה דירוג A1 באופק יציב מחברת מידרוג.

ישרוטל הציעה למשקיעים המוסדיים ריבית של 3.5% על האג"ח, הנושאת מח"מ של שלוש שנים, וזכתה לביקושים של יותר מפי שישה מהסכום שביקשה לגייס (200 מיליון שקל). המכרז נסגר בריבית של 2.45% והחברה נענתה להזמנות בהיקף של 157 מיליון שקל מהמוסדיים. במסגרת השלב הציבורי צפויה חברת המלונאות לגייס עוד 40 מיליון שקל מהציבור בימים הקרובים. את ההנפקה הובילה חברת ברק קפיטל חיתום.

ישרוטל , שנמצאת בשליטת משפחת לואיס (90%), נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל, לאחר שמניית החברה קפצה ביותר מ-80% בשנה האחרונה. ישרוטל מנהלת 17 בתי מלון, שמונה מהם באילת. היא מפעילה 3,820 חדרים, מתוכם 3,263 בבעלותה המלאה או החלקית. באוגוסט האחרון השלימה ישרוטל את רכישת מלון מצפה הימים בראש פינה בכ-140 מיליון שקל. החברה נמצאת בתהליך ייזום של עוד ארבעה בתי מלון.

במחצית הראשונה הציגה ישרוטל יציבות בהכנסות, שהסתכמו ב-563 מיליון שקל, הרווח התפעולי גדל ב-9.6% והסתכם ב-48 מיליון שקל והרווח הנקי של הרשת התרחב ב-16.3%, ועמד על 30.6 מיליון שקל.

דה זראסאי גייסה 300 מיליון שקל

חברה נוספת שהנפקתה זכתה לביקושים ערים במסגרת המכרז המוסדי היא דה זראסאי גרופ שבבעלות ג'ואל וינר, הפועלת בתחום הדירות להשכרה בניו יורק. החברה, שביקשה לגייס כ-200 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה ג' שלה (לחברה יש 3 סדרות אג"ח הנסחרות בת"א), הרחיבה את היקף ההנפקה ל-300 מיליון שקל כתוצאה מביקושים בהיקף של יותר מ-800 מיליון שקל שקיבלה מהמשקיעים המוסדיים.

המכרז הציבורי ייערך היום (ב'). סדרה ג' של דה זאראסי מדורגת על-ידי מעלות בדירוג AA מינוס ועל-ידי מידרוג בדירוג Aa3 באופק יציב. את ההנפקה הובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי. האג"ח היא שקלית ועומדת לפירעון ב-18 תשלומים חצי שנתיים החל ממאי 2019. המח"מ של הסדרה הוא 5.8 שנים והיא נסחרת בבורסה בתשואה שנתית גבוהה יחסית של 4.2%.

דה זראסאי היא מחלוצות גיוסי החוב של חברות נדל"ן אמריקאיות בת"א, שניצלו את הביקושים לחוב איכותי בשוק ההון המקומי (ביצעה הנפקת אג"ח ראשונה בת"א ב-2013). היא נחשבת לאחת מחברות הנדל"ן האמריקאיות היותר איכותיות שהנפיקו כאן, כשתיק הנכסים הכולל שלה מסתכם ב-8,715 דירות בארבעת הרובעים המרכזיים בניו יורק.

החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם רווח תפעולי נקי של 40 מיליון דולר, נתון גבוה ב-50% מהרווח התפעולי הנקי במחצית הראשונה של 2015. תזרים המזומנים הנקי של החברה (FFO) הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-20 מיליון דולר.