חשד לשחיתות: המשטרה פשטה על משרדי סמסונג בסיאול

שעשוריה נוספת בסמסונג: המשטרה פשטה על משרדי החברה בסיאול בחשד כי העניקה טובות הנאה למקורבת של נשיאת קוריאה הדרומית, פָּאק גוּן-הְיֶה

סמסונג / צילום: צחי הופמן
סמסונג / צילום: צחי הופמן

המשטרה פשטה על משרדי חברת סמסונג בסיאול, דרום קוריאה, בחשד כי ענקית הטכנולוגיה עשויה להיות מעורבת בשערוריית שחיתות. אחת המעורבות בפרשה, על-פי החשד, היא פָּאק גוּן-הְיֶה, נשיאת קוריאה הדרומית.

דובר החברה מסר כי החברה נחשדת במתן טובות הנאה לבתה של חברתה הקרובה של נשיאת קוריאה הדרומית, רוכבת הרכיבה האמנותית צ'אנג יו-רה. החוקרים החרימו מסמכים הקשורים לעסקי החברה.

המשטרה חוקרת את ההאשמות כי סמסונג העבירה 3.1 מיליון דולר לחברה אשר נשלטת על ידי צ'וי סון-סיל, אמה של צ'אנג, הממוקמת בגרמניה, וזאת במטרה לייסד קרן הון עבור אימוני הרכיבה של בתה בת ה-20.

הפשיטה מגיעה בסך-הכול 5 ימים לאחר שאחד ממנהליה של החברה העיד בפרשה אחרת, בה נחשדה צ'וי בשיתוף-פעולה עם מזכירה נשיאותית לעבר, בניסיון לאלץ חברות מקומיות לממן תרומות לשני ארגונים ללא מטרות רווח שהיא קשורה אליהן.

נדמה כי המכות ניטחות על חברת סמסונג לאחרונה בזו אחר זו. לאחר שנחשפה פרשת הסוללות המתפוצצות, וסמסונג נאלצה לערוך ריקול עולמי של מכשירי הגלקסי נוט7 שלה, הודיעה בסוף השבוע כי היא עורכת ריקול נוסף, של 2.8 מיליון מכונות כביסה.

אין זו גם הפעם הראשונה שהמשטרה פושטת על משרדי החברה בסיאול. בשנת 2013 נערך חיפוש במשרדים בשל חשד לגניבת סודות טכנולוגיים בשיתוף-פעולה, על-פי החשד, עם חברת LG.