ארגון העיתונאים: "נתניהו עושה דה-לגיטימציה לעיתונאים"

"הארגון מגנה את המתקפה האישית הקשה של נתניהו על העיתונאית אילנה דיין... אנו יוצאים נגד הניסיון החוזר ונשנה של רה"מ וגורמים בסביבתו לעשות דה-לגיטימציה לעיתונאים מקצועיים באמצעות תיוג פוליטי"

בנימין נתניהו ואילנה דיין / צילומים: מארק ניימן, לע''מ
בנימין נתניהו ואילנה דיין / צילומים: מארק ניימן, לע''מ

ארגון העיתונאים מגיב לסערה שעוררה תגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחקיר "עובדה" ששודר אמש
(ב'), בה הוא תקף בחריפות ובאופן אישי את העיתונאית אילנה דיין.

מארגון העיתונאים נמסר היום (ג') כי הארגון "מגנה את המתקפה האישית הקשה של ראש הממשלה נתניהו על העיתונאית אילנה דיין, בעקבות שידור תחקיר בתוכנית 'עובדה' אמש בערוץ 2. אנו יוצאים נגד הניסיון החוזר ונשנה של ראש הממשלה וגורמים בסביבתו לעשות דה-לגיטימציה לעיתונאים מקצועיים באמצעות תיוג פוליטי.

"תפקידה של העיתונות הוא להביא מידע חדש לציבור ולהציב שאלות קשות למי שנבחרו להחזיק בהגה השלטון. מצופה מנבחרי ציבור להתייחס לשאלות המוצגות להן ולתת מענה, ולא לצאת למתקפה פרועה על מי ששואל אותן בשם הציבור ולמענו".

בתוך כך, צוות התגובות של מועצת העיתונות בישראל פרסם הערב ההודעה הבאה המתייחסת לתגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחקיר של אילנה דיין: "הזכות לתגובה על המתפרסם בתקשורת היא זכות יסוד בכללי האתיקה העיתונאית. מועצת העיתונות מוחה על כך שהתגובה של ראש הממשלה אתמול לתחקיר 'עובדה' חרגה מהמקובל, לא התייחסה לממצאי התחקיר והפכה לכתב אישום אישי כנגד ד"ר אילנה דיין".