קבוצת אופק תשתף פעולה עם חברת ה-P2P טריא

אופק, שהוקמה לפני 4 שנים, מעוניינת להפוך לבנק קואופרטיבי ■ שני הגופים חתמו על הסכם שת"פ אסטרטגי להטמעת הטכנולוגיות של טריא באופק, כשמטרתן לאפשר לאופק להתפתח ולספק שירותים בנקאיים מלאים

בנקים, פינטק
בנקים, פינטק

קבוצת אופק תשתף פעולה עם חברת ה-P2P טריא. שני הגופים חתמו על הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי להטמעת הטכנולוגיות של טריא באופק, כשמטרתן לאפשר לאופק להתפתח ולספק שירותים בנקאיים מלאים. תחום ההתמחות של טריא, הפעילה בפינטק הוא בחיתום הלוואות באמצעות שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים להערכת הסיכון של הלווה.

נזכיר כי אופק, שהוקמה לפני 4 שנים מעוניינת להפוך לבנק קואופרטיבי (בו חברי המניות בבנק הם גם הלקוחות), כאשר בתחילה בכוונתה לקבל רישיון של אגודת אשראי. כחלק משיתוף-הפעולה בין אופק לטריא, אופק תאפשר לחבריה להשקיע כסף באמצעות טריא, כאשר ההשקעה תנותב למימון הלוואות ופרויקטים חברתיים שטריא פיתחה. התשואה בהשקעה זו אמורה לעמוד על 4-5% (תחת רמת סיכון מסוימת כמובן). בנוסף עם כניסת ההסכם לתוקף כל בעלי המניות של אופק יקבלו באופן אוטומטי חשבון בטריא ויוכלו ליהנות מכל התנאים של האופק.

כיום ישנם באופק 3,700 חברים, ששילמו 3,000 שקל בעבור חברות בקבוצה. אופק הודיעה היום גם כי היא מתכוונת להפחית את עלות ההצטרפות ל-1,000 שקלים, במטרה להגביר את קצב הגיוס, כאשר החברים הקיימים יוכלו לקבל עוד שני מניות נוספות אותם יוכלו להעביר לשני חברים לבחירתם.

עו"ד יהודה טלמון, יו"ר אופק, אמר היום (ג'): "שיתוף-הפעולה בין אופק לטריא הוא בשורה גדולה ופריצת דרך לשינוי המפה הפיננסית בישראל". אייל אלחיאני מייסד ומנכ"ל טריא הוסיף: "אנו שמחים על שיתוף-הפעולה. אחרי ששוק ה-P2P (הלוואות ישירות) הוכיח בעולם כי קיים כשל בשוק הפיננסי, הגיע הזמן לעבור למודל הבא- בנקאות קהילתית".