נתניהו בירך את דונלד טראמפ: "ידיד אמת של ישראל"

(עדכון) - בנט: "ניצחון טראמפ - הזדמנות לחזור מרעיון הקמת פלסטין" ■ כחלון: "מצפים לעבודה משותפת לחיזוק הקשרים האסטרטגיים והכלכליים עם ארה"ב" ■ אדלשטיין: "הצלחתך, טראמפ, היא גם הצלחתנו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך היום (ד') את דונלד טראמפ על ניצחונו בבחירות לנשיאות ארה"ב. "הנשיא הנבחר טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל", אמר נתניהו. "נפעל יחד כדי לקדם את הביטחון, היציבות והשלום באזורנו".

לדברי ראש הממשלה, "הקשר האיתן בין ארצות-הברית לישראל מבוסס על ערכים משותפים, אינטרסים משותפים וגורל משותף". נתניהו הוסיף כי "אני בטוח שהנשיא הנבחר טראמפ ואני נמשיך לחזק את הברית הייחודית בין ישראל וארצות-הברית ונביאה לגבהים חדשים".

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, הגיב הבוקר לתוצאות הבחירות בארה"ב ואמר: "אני מברך את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ על היבחרו כנשיאה ה-45 של ארה"ב. ישראל, כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, מצדיעה לארה"ב, הדמוקרטיה הוותיקה בעולם, על הליך בחירות דמוקרטי המביע את רצון הבוחר".

לדברי כחלון, "אנחנו מעריכים את הקשר העמוק בין העם בישראל והעם האמריקאי ואת הגיבוי והידידות של ארה"ב במדינת היהודים. יחסים אלה חוצי מפלגות וממשלים לאורך כל השנים".

שר האוצר הוסיף כי "אנו מצפים לעבודה משותפת עם הממשל האמריקאי החדש לטובת חיזוק הקשרים האסטרטגיים והכלכליים בין שתי המדינות". 

גם שר החינוך, נפתלי בנט, בירך על ניצחונו של טראמפ בבחירות ואמר: "אנו בטוחים שהקשר המיוחד בין ארצות-הברית לבין ישראל יישמר ואף יתחזק".

לדבריו, "זהו ניצחון האמת הפשוטה על המוסכמות הישנות והמתפוררות, ניצחון האינטרס של המדינה על אינטרסים של אליטות שהולכות וקורסות אל מול עינינו".

בנט הוסיף כי "ניצחון טראמפ הוא הזדמנות אדירה לישראל להודיע מיידית על חזרה מרעיון הקמת פלסטין בלב הארץ, שהיא פגיעה ישירה בביטחוננו ובצדקת דרכנו".

גם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בירך היום בפתח ישיבת המליאה את הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ. "יחסי ארצות-הברית וישראל היו מאז ומתמיד הדוקים וחמים, ואני משוכנע שכאלה הם יוסיפו להיות גם בעידן טראמפ", אמר אדלשטיין. "אני מאחל לאומה האמריקאית שתוסיף לעמוד מאוחדת אל מול האתגרים של אמריקה ושל העולם. הצלחתך, טראמפ, היא גם הצלחתנו". 

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, בירך גם הוא ומסר כי "ארצות-הברית היא בת-בריתה הקרובה והחשובה ביותר של ישראל. נשמח לעבוד יחד עם הנשיא הנבחר טראמפ ולחזק את הקשרים המהודקים אשר מחברים בין שתי האומות. יחסינו מבוססים על ערכים ועל אינטרסים משותפים. אני סמוך ובטוח שהוא מחויב באופן העמוק ביותר לערכים הללו ולקשרים האסטרטגיים בין שתי המדינות".