לייבפרסון שוב פספסה תחזיות: המניה הגיבה בירידה של 5%

ברבעון השלישי הסתכמו הפסדי החברה ב-5 סנט למניה, לעומת צפי להפסד של 2 סנט למניה (Non-GAAP) ■ ערן ואנונו, מנהל פעילות החברה בישראל: "ממשיכים לבסס את מעמדנו באמצעות הרחבת הפורטפוליו"

ערן ואנונו / צילום: איל יצהר
ערן ואנונו / צילום: איל יצהר

לייבפרסון , ספקית פתרונות לניהול צ'אטים בין גולשים לאתרי אינטרנט עסקיים, פספסה את תחזית האנליסטים גם ברבעון השלישי, בדומה לרבעון הקודם. החברה פרסמה היום (ד') את תוצאותיה לרבעון מהן עולה כי ההפסד הנקי על בסיס Gaap עמד ברבעון על 5.9 מיליון דולר, 10 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 1.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2015. על בסיס Non-GAAP הסתכם ההפסד הנקי ברבעון ב-2.9 מיליון דולר, 5 סנט למניה, לעומת רווח של 2.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2015, וצפי אנליסטים להפסד על בסיס Non-GAAP של 2 סנט למניה.

הכנסות החברה עמדו על 54.5 מיליון דולר ברבעון, ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל ב-2015 ונסיגה של 4% לעומת הרבעון הקודם. הנתון היה בהתאם לצפי האנליסטים.

מניית לייבפרסון, הנסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל אביב, הגיבה לדוחות בירידה של 5% אולם בחצי השנה האחרונה התקדמה ב-30% ושוויה עומד על כ-470 מיליון דולר. מנכ"ל החברה הוא רוב לוקאסיו ופעילותה בישראל מנוהלת על-ידי ערן ואנונו.

יתרת המזומנים של החברה נכון ל-30 לספטמבר הסתכמה ב-55.4 מיליון דולר. החברה הוציאה כ-1.2 מיליון דולר לרכישה חוזרת של מניותיה במהלך הרבעון ובסוף הרבעון נותרו 14.3 מיליון דולר זמינים במסגרת התכנית, אשר פורסמה בעבר, לרכישה החוזרת של מניותיה.

כעת צופה הנהלת לייבפרסון כי הכנסותיה ברבעון הרביעי יעמדו על 55.8-56.8 מיליון דולר וההפסד למניה על בסיס Gaap יעמוד על 3-5 סנט. על בסיס Non-GAAP צפוי רווח של 1-2 סנט למניה. בשנת 2016 כולה צפויות הכנסות החברה להסתכם ב-222.5-223.5 מיליון דולר וההפסד על בסיס Gaap צפוי לעמוד ברמה של 32-34 סנט למניה, זאת לעומת תחזית קודמת להכנסות של 221-225 מיליון דולר והפסד על בסיס Gaap של 28-34 סנט למניה.

"קצב אימוץ הפלטפורמה החדשה הולך וגדל", אמר ואנונו, שהוסיף כי "נכון לעכשיו LiveEngage מהווה כשליש מסך ההכנסות שלנו בעוד כשליש נוסף נמצא בשלבי אימוץ. אנחנו ממשיכים לבסס את מעמדנו באמצעות הרחבת הפורטפוליו משירות צ'ט באתרים (LiveChat) לפתרון הודעות למובייל. מעל הכל - הפלטפורמה החדשה, אשר פותחה במרכז הפיתוח הישראלי - מאפשרת לנו לשנות את פני תעשיית שירות הלקוחות".