הולך להיות מעניין

טוב או רע - אין ספק שיהיה מעניין עם דונלד טראמפ בבית הלבן, כפי שהיה בדרך אליו

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

הנה משהו שכולם יכולים להסכים עליו. אם קלינטון הייתה מנצחת, היינו ממשיכים את שגרת חיינו כאילו כלום לא קרה, משהו שהוא more of the same. עם טראמפ זה סיפור אחר. טוב או רע - אין ספק שיהיה מעניין איתו בבית הלבן, כפי שהיה בדרך אליו.

ה"שקרים" הנקראים סקרים

בכל מהלך הקמפיין הנשיאותי סירבתי להתייחס לסקרים. אני לא צריך להיווכח עוד פעם שהם חסרי ערך כדי להפסיק להתעניין בהם. לי מספיק שעובדים עליי פעם אחת. אני לא צריך להיות פסיכולוג כדי לדעת שלהצביע בסקר ולהטיל פתק בקלפי אלה דברים שונים. אז נכון שהסוקרים צריכים להתפרנס, אבל בכבוד. כבר שנים רבות שזה לא כך, גם אצלנו.

בקיצור, בעת ההיא החכם יאטום את אוזניו ויפעיל את מוחו שלו לפי הנסיבות. כי מדובר בטראמפ שעד היום שבר כל מוסכמה, ואין סיבה שלא ימשיך לעשות זאת. כלומר, איתו זה ודאי לא יהיה מה שהיה. כל דבר, לפחות בחודשים הראשונים, אמור להיות שונה. כמעט כל מהלך, כל מינוי - חידוש או תקדים.

השורה התחתונה

וזה כנראה מה שהאמריקאים רצו. מרבים לדבר על הסחר החופשי, על עקרונות מוסר - המון נושאים שמעניינים את האמריקאים. אבל השורה התחתונה, כך נראה, היא הרצון בשינוי. האם מצביעי טראמפ באמת מאמינים שהוא יהיה נשיא טוב יותר מהילארי? ספק. אבל הם בטוחים שהוא יהיה שונה. ושזה שווה ניסיון, משום שהם לא מרוצים ממהלך הדברים הנוכחי.

איזה מצביעים אמיצים!!!

ושלא יגידו כי זה ניצחון הציבור חסר הדעת. כי לא נשכח שרק לפני שמונה שנים נבחר לנשיא אדם שחור, בטח לא משהו שמצביעים פחות מתקדמים פינטזו עליו. אובמה וטראמפ - איזה הצבעות שונות!!! איזה אנשים שונים!!! איזה מצביעים אמיצים. זה אמנם לא מה שרובנו רצה, אבל עכשיו כדאי שאנחנו - החכמים בעינינו, המתוחכמים והמשכילים - עכשיו בואו נזוז הצדה ונראה מה קורה שם, אצל ידידתנו. ואולי זה ישכנע ציבור מסוים אצלנו שלשנות מדי פעם זה טוב ומועיל.

טוב לישראל?

האם טראמפ טוב לישראל? אני משאיר את הנבואה בעניין זה לפרשנינו המלומדים שאינם יכולים לדעת. מה שכן נראה סביר כי טראמפ יהיה מנהיג יותר "חזק" מאובמה. בכמה משברים שבהם גמגם איבד אובמה הרבה מאוד מיוקרתו האישית וממנהיגותה של ארצו. נדמה שעם טראמפ ליד ההגה, מנהיגים בעולם, בעיקר בעולם המוסלמי, יחשבו פעמיים לפני שירצו להרגיז אותו.