בלתי נתפס: הצצה לכל האחוזות ודירות הפאר של טראמפ

נשיא ארה"ב הנבחר, שטוען כי סך הונו מסתכם במיליארדי דולרים, מחזיק בשורה מדהימה של דירות יוקרה ואחוזות פאר פרטיות ■ קבלו הצצה לתיק נכסי הנדל"ן הבלתי ייאמן של מנהיג העולם החופשי החדש

האחוזה של דונלד טראמפ/ צילום: מהוידאו
האחוזה של דונלד טראמפ/ צילום: מהוידאו

אמנם דונלד טראמפ עומד להיכנס אל מעונו החדש בוושינגטון, אבל אם יחליט לגוון פה ושם, נראה שאופציות לא יחסרו לו.

נתחיל עם הפנטהאוז הפרטי של טראמפ במנהטן. הבניין המאסיבי בשדרה החמישית בניו-יורק הוא משכן המשרד המרכזי של טראמפ, שממנו ניהל עד היום טראמפ את האימפריה שלו. הכניסה של הבניין, אשר צופה על הסנטרל פארק, מעוטרת באותיות זהב ושלוש הקומות שלו מעוצבות בהשראת ארמון ורסאי. השווי המוערך של הפנטהאוז, אם יחליט טראמפ למכור אותו היום, עומד על פי ההערכות על כ-100 מיליון דולר.

טראמפ מחזיק ברשותו קרוב ל-40 דירות נוספות ברובע הנחשק בעולם. בימים שבהם היה ידוע כיזם נדל"ן שבונה מאפס, הקים טראמפ שורה של בנייני דירות יוקרה, בהם Trump Parc על סנטרל פארק ו-Trump Park Avenue בשדרות פארק.

מרבית הדירות בבניינים הללו נמכרו, אך טראמפ השכיל לשמור כ-40 דירות בבעלותו בשני הבניינים. בתו איוונקה נהנית מאחת הדירות בפארק אבניו, שם היא מתגוררת עם בעלה ושני ילדיה, ארבלה וג'וזף. את יתר הדירות הוא משכיר בסכומים שיכולים להגיע עד 100 אלף דולר לחודש. על פי דיווחים שונים, טראמפ מכר את אחד הפנטהאוזים שלו בפארק אבניו תמורת 21 מיליון דולר.

אחד מנכסיו היקרים ביותר של טראמפ הוא ככל הנראה הארמון שלו בפאלם ביץ׳. הקאנטרי קלאב, החולש עד כ-70 אלף מ"ר ובו אולם נשפים שגודלו כ-1,800 מ"ר, שימש אותו בעבר כמשכנו העיקרי אך כיום הוא בית מלון.

סלבריטאים כמו אופרה ווינפרי, מייקל ג'קסון וסלין דיון התארחו בעבר במקום, והוא גם הפך לסוג של אולם האירועים הרשמי של המשפחה, לאחר שאירח את החתונות של בנו של טראמפ, אריק. על פי ההערכות, שוויו של הקאנטרי קלאב מוערך ב-250 מיליון דולר, קצת פחות מהבית הלבן (שמוערך ב-317 מיליון).

גם בית קיץ יש לו לנשיא, שממוקם בבדפורד, ניו-יורק. עם 60 חדרים, 15 חדרי שירותים, שלוש בריכות, שני אגפים למשרתים ואולם באולינג אחד, הבית בבדפורד מארח את משפחת טראמפ כשהיא בוחרת לטייל ולדוג באזור.

על פי הדיווחים, אחד האורחים המפורסמים (והמפוקפקים) ביותר בבית הקיץ היה הדיקטטור מועמר קדאפי, ששהה שם בעת כינוס של האו"ם, לאחר שאף בית מלון לא הסכים לקבלו. הבית המרכזי באחוזה נבנה בשנת 1919. הוא רכש את הנכס בשנת 1996 תמורת 7.5 מיליון דולר, ותכנן במקור לבנות שם מסלול גולף, אך התוכניות הללו בוטלו. נכון להיום אושרה תוכנית שלפיה ייבנו 14 בתים נוספים בשטח, אך לא נעשה עדיין שימוש באישור זה.

אם יחליט טראמפ במקרה שמתחשק לו לנדוד דרומה ממנהטן, הוא יכול לשהות באחוזת יקבי טראמפ בשרלוטוויל שבווירג'יניה. הנכס חולש על לא פחות מ-8 מיליון מ"ר וכולל אחוזה בת 2,000 מ"ר ויקב פעיל, שהיה בבעלותו של היזם גון קלוג, שהיה בעבר האיש העשיר באמריקה. טראמפ חטף את השטח במחיר מציאה של 14.4 מיליון דולר מאלמנתו של קלוג, לאחר שהבנק השתלט על הנכס.

טראמפ לא מזניח את מדינות המערב בפריסה הכלל-ארצית שלו. כשהוא מבקר שם הוא יכול לשהות באחוזה הצנועה הזאת שנקראית Beverly Hills Abode. לטראמפ, שטוען שהונו מוערך ב-10 מיליארד דולר, יש אם כך שורה מדהימה של אחוזות פאר פרטיות, כפי שניתן להבין, ובכל זאת הוא הסכים לוותר על המגורים בהן לטובת בית לבן אחד בן יותר מ-200 שנה.