יום שלישי למחאות נגד טראמפ: אדם נורה במהלך הפגנה

המשטרה קראה למפגינים לעזוב את המקום וביקשה מעדי ראייה למסור את עדותם ■ אלפי מפגינים ברחבי ניו-יורק, אטלנטה, לוס אנג'לס וערים נוספות ממשיכים בקריאה "הוא לא הנשיא שלי" ■ ברני סנדרס: "לאמריקאים נמאס"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

אדם אחד נורה היום (שבת) במהלך הפגנה נגד הנשיא הנבחר של ארצות-הברית דונלד טראמפ בפורטלנד - כך הודיעה המשטרה המקומית. היא קראה ברשתות החברתיות לכל המפגינים לעזוב את המקום. "על כולם לעזוב את המקום מיד", הודיעה המשטרה בחשבון הטוויטר שלה. המשטרה ציינה עוד כי ייתכן והיורה הוא צעיר שחור. בנוסף, היא קראה לעדי ראייה לאירוע הירי למסור עדות.

שלושה ימים לאחר היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות-הברית, אלפי מפגינים יצאו הלילה לרחובות ברחבי המדינה והמשיכו למחות נגד ניצחונו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. מרבית המפגינים הינם צעירים, תלמידי תיכון וקולג'ים, צעדו בפלורידה, קליפורניה, ניו-יורק, ג'ורגיה, אורגון ומדינות נוספות והמשיכו בקריאת "הוא לא הנשיא שלי".

בניגוד למחאות בימים האחרונים, שהפכו בערים מסוימות לאלימות והתפתחו לכדי מהומות, מהמשטרה נמסר כי המחאות שנרשמו הלילה היו שקטות יותר ולא אלימות. המשטרות ברחבי ארצות-הברית הודיעו כי ההפגנות הלכו ודעכו, אך נראה כי אירוע ה ירי בפורטלנד עשוי להצית מחדש את ההפגנות הקשות. המחאות שנרשמו הלילה היו שקטות יחסית ולא אלימות. עם זאת, במיאמי ובאטלנטה מאות המפגינים חסמו את הכבישים ושיבשו את התנועה. 

המחאה הגדולה ביותר נרשמה במנהטן שבניו-יורק, שם התכנסו כ-1,200 בני אדם בפארק וושינגטון סקוור ל"צעדת אהבה" שבה מחו נגד מדיניותו של טראמפ בנוגע להגירה. "אני לא רוצה לחיות במדינה שבה החברים שלי לא כלולים ומלאי פחד, והילדים שלי הולכים לגדול בעולם מפוחד"" אמרה לזלי הולמס, בת 65 מקונטיקט, שנסעה במיוחד לניו-יורק כדי להשתתף במחאות.

יותר ממאתיים בני אדם נשאו שלטים מול בניין הקפיטול בבירה וושינגטון. קבוצת המפגינים קראה "לא לטראמפ, לא ל-KKK, לא לארצות-הברית הפשיסטית". בטנסי, סטודנטים באוניברסיטת ונדרבליט צעדו בקמפוס האוניברסיטה וחסמו את התנועה. בשיקגו נמסר כי מחאות המוניות מתוכננות ליום שבת.

אתמול התייחס לראשונה טראמפ להפגנות ההמוניות שפרצו נגדו ברחבי ארצות-הברית, ולא נראה כי דועכות. "בדיוק סיימנו מרוץ פתוח מאוד ומוצלח לנשיאות. כעת, מפגינים מקצועיים, מוסתים בידי התקשורת, מוחים. זה מאוד לא הוגן", צייץ הנשיא הנבחר טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

לאחר שזכה לביקורת רבה על תגובתו נגד המפגינים, צייץ טראמפ כי הוא "אוהב את העובדה שלקבוצות הקטנות של המפגינים אמש יש תשוקה למדינה הגדולה שלנו. כולנו נתאחד בגאווה!".