לאומי שוקי הון ממליץ להקטין את החשיפה לענף הנדל"ן

ממליץ לשמור על מח"מ קצר יחסית בשל חוסר הוודאות בשווקים ■ עליית התשואות בשוק האג"ח מביאה את חטיבת ההשקעות של בנק לאומי להמליץ ללקוחותיו להקטין את החשיפה לשוק הנדל"ן

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

"בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב עשויה לסמן תפנית במדיניות הפיסקלית והמוניטארית בארה"ב. מדובר בחדשות בעלות משמעות לשוקי האג"ח הממשלתיים בעולם בכלל ובארה"ב בפרט, שנהנו מתקופה ארוכה של הרחבה מוניטארית לצד הידוק פיסקלי יחסי. אפקט טראמפ כלל עליית תשואות חדה בשוקי האג"ח הממשלתיים בעולם לצד עלייה בתלילות העקומים ועלייה בציפיות האינפלציה הנגזרות. שוקי המניות בעולם הגיבו בחיוב, אולי משום התקווה להאצה בפעילות וברווחיות של חברות, לצד התחזקות של הדולר". כותבים הבוקר כלכלני לאומי שוקי הון.

בלאומי שוקי הון מעריכים כי השווקים הפיננסיים בעולם עלולים להיכנס לתקופת של תנודתיות גבוהה יחסית עד להתבהרות התמונה והבנה איך תיראה המדיניות בפועל של משטר טראמפ. באשר למדיניות המוניטרית בארה"ב, "מדיניות הפד עשויה להשתנות בעקבות הבחירות בארה"ב אם כי בטווח הקצר נראה כי השינוי צפוי להיות מינורי. העלאת ריבית בחודש דצמבר עדיין נראית כעובדה מוגמרת, אולי למעט מצב שבו מידת התנודתיות בשווקים הפיננסיים עולה עוד יותר, תוך התחזקות הדולר ועליית מרווחי אשראי".

שוק האג"ח הקונצרניהוא אחד המעניינים בשוק ההון המקומי ובלאומי שוקי היון ממליצים לקוחותיהם לשמור על מח"מ קצר יחסית במקביל להקטנת החשיפה לענף הנדל"ן, העלול להיפגע בעולם של עלייה בריביות.