אופן ססמי: עליבאבא ניפצה את שיא המכירות ב"יום הרווקים"

ענקית המסחר המקוון הודיעה כי חגיגת הקניות שערכה ב-11.11 הניבה לה מחזור מכירות של 17.8 מיליארד דולר ■ בשנה שעברה "יום הרווקים הסיני" הסתכם במחזור מכירות של 14.3 מיליארד דולר

חברת עליבאבא / צילום: בלומברג
חברת עליבאבא / צילום: בלומברג

ענקית המסחר המקוון עליבאבא  ניפצה שוב את שיא המכירות שלה בחגיגת הקניות שערכה ב-11.11, חגיגה המכונה גם "יום הרווקים הסיני". החברה הסינית הודיעה כי מחזור המכירות של כל פלטפורמות המסחר שלה הסתכם בכ-17.8 מיליארד דולר, זאת בהשוואה למחזור מכירות בהיקף של 14.3 מיליארד דולר ב"יום הרווקים הסיני" ב-2015.

"ב-2013, היקף המכירות שלנו ב'יום הרווקים' עמד על 5.14 מיליארד דולר. כעת אנו יכולים להשיג זאת בתוך שעה", אמר מנכ"ל עליבאבא, דניאל זאנג, שהוסיף כי בשעה הראשונה של חגיגת הקניות באינטרנט קצב המכירות עמד על 175 אלף פריטים בשנייה. למעשה, במהלך 5 הדקות הראשונות עליבאבא מכרה מוצרים בשווי של מיליארד דולר, ובמהלך השעה הראשונה נמכרו מוצרים בשווי של כ-5 מיליארד דולר.

למרות שעליבאבא שברה שיא נוסף בפסטיבל המכירות שערכה, התחזיות המוקדמות בשוק ציפו לרף גבוה יותר - מחזור מכירות בהיקף של כ-20 מיליארד דולר.

יום הרווקים "נחגג" בסין לראשונה בשנות ה-90' על-ידי רווקים סינים שרצו למחות על הוולנטיינ'ס דיי, שאותו מציינים רק זוגות אוהבים. ב-2009 עליבאבא החלה לציין את ה"חג" המומצא כדי לערוך מבצעי מכירות בפלטפורמות המקוונות שלה. 

בתוך כך, מסקר שבוצע עבור חברת מאסטרקארד בישראל עולה כי 85% מהישראלים ביצעו רכישה מקוונת אחת לפחות במהלך השנה האחרונה. כ-35% ציינו כי התחום הנוח ביותר והמשתלם לקנייה הוא תחום התיירות, 19% ציינו את תחום האופנה והבגדים, 13% ציינו מוצרי חשמל, 11% ציינו טלפונים סלולריים וגאדג'טים, 10% ציינו כי תחום הבידור הוא הנוח ביותר, ו-6% ציינו את תחום המזון.

לפי הנתונים, 60% מהישראלים שמעו על התשלום הדיגיטלי, והם היו מעדיפים להשתמש בזה במסעדות ובבתי קפה וכן ברשתות מזון (11%), בתחנות דלק ובתחבורה ציבורית (8%), ברשתות פארם (4%), במוניות ובבתי קולנוע ותאטראות.

מנגד, בתחומים הבאים לא ניתן לשלם באופן דיגיטלי בישראל, והציבור היה מעדיף שכן: שכר דירה, תשלומי חובה לבתי ספר, תשלומים לאוניברסיטאות או רכישת מכונית.