החברה האם של הוט: מחירי סלולר נמוכים יהרגו את ההשקעות

מישל קומב, מנכ"ל אלטיס, החברה האם של הוט, אמר כי המחירים בישראל הם מהנמוכים בעולם, וברמת מחירים כזאת נמוכה, היכולת של המשקיעים לממן השקעות כבדות ברשת, נפגעת

טל גרנות גולדטיין ומישל קומב / צילום: גד פרץ
טל גרנות גולדטיין ומישל קומב / צילום: גד פרץ

קבוצת הוט תפתח מרכז חדשנות בישראל, שיעבוד עם חברות סטארט-אפ כדי לקדם חדשנות בקבוצה ולנצל את הידע הקיים בישראל עבור כל הקבוצה. "מצד אחד אנחנו נקבל גישה לטכנולוגיות חדשות והסטארט-אפים יוכלו לקבל נגישות לקבוצת תקשורת בינלאומית", מסר מישל קומב, מנכ"ל אלטיס, החברה האם של הוט, במסיבת עיתונאים מיוחדת.

לדבריו, "הוט היום היא חברה חדשה לחלוטין לאחר תקופה של שנה וחצי בלבד של שינוי. הוט עברה כאן מהפיכה אמיתית בזכות ההובלה של ההנהלה החדשה בראשות טל גרנות גולדשטיין". 

קומב הגיע לישראל בראשות כל הנהלת הקבוצה הבכירה לסדרה של דיונים. לדבריו, הקבוצה ברבעון האחרון הציגה תוצאות טובות כאשר כל חברה בכל מדינה השתפרה בזכות עצמה. קומב אמר שמה שההנהלה החדשה של הוט עשתה הוא מרשים ובכוונתו ללמוד ולהטמיע את מה שהשיגה כאן בכל הקבוצה.

"השינוי בשירות בהוט הוא משהו שאנחנו ניקח אותו לכל הקבוצה ובעיקר את נושא הירידה בנטישות. הדבר השני הוא השינוי בעולם התוכן. התוכן המקורי של הוט הוא משהו שאנחנו מתכוונים ללמוד ולייצא לכל הקבוצה. התוכן העשיר, סדרות, דרמות וכו', הוא משהו שאנחנו כבר לקחנו לקבוצה אבל זו רק ההתחלה. טל היא אחת מחברות ההנהלה הבכירה שלנו ואנחנו לומדים ממנה", אמר קומב. "אני די בטוח שטל תמשיך לשנות את הוט ולהפוך אותה לחברת התקשורת והתוכן הטובה ביותר בישראל".

קומב הוסיף, כי "הבעלות על התוכן הפכה להיות קריטית. חלק גדול מהתוכן שלנו הוא לא ליניארי, אלא עובר דרך VOD ואנחנו רוצים לשדרג את התוכן כך שיעבור כולו דרך האינטרנט. אנחנו רוצים שתהיה כאן את הרשת הטובה ביותר. בישראל יש להוט את הכיסוי הטוב ביותר מבין החברות בקבוצה שלנו בעולם".

בהתייחסו לנושא ההשקעות והחדשנות אמר קומב כי "המטרה שלנו היא לספק 1 ג'יגה בכל הרשת וגם בישראל. ההשקעה שלנו ברשת היא הגבוהה ביותר במונחי אחוזים מההכנסות. אנחנו משקיעים בתוכן, ברשת סלולרית, וגם ברשת הפיסית, ונמשיך להשקיע כדי להכין אותה לקראת השדרוג ל-1 ג'יגה, אבל הדבר ייעשה בהדרגה".

מנכ"ל אלטיס התייחס גם לשוק הסלולר הישראלי, ואמר כי "מחירי הסלולר בישראל הם מהנמוכים ביותר בעולם, אבל כאשר כל חברות הסלולר ישקיעו בדור החמישי, ואתם רוצים להיות מדינת סטארט-אפ, אנחנו לא נוכל להשקיע את הדרוש כדי לעמוד בזה. ניסינו להתמזג עם גולן - זה לא הלך, אבל לי ברור שההשקעות יירדו בגלל מבנה התחרות בשוק.

"יותר מדי תחרות תהרוג את ההשקעות. בהרבה מדינות כבר מתחילים להשקיע בדור חמישי ולהתכונן אליו. הלקוחות צריכים מחיר תחרותי וזה חשוב, אבל כמו שאנחנו רוצים שהם יקבלו מהירות גלישה של 1 ג'יגה ברשת הנייחת, אנחנו רוצים שיוכלו לקבל 1 ג'יגה ברשת הסלולרית, וזה מחייב השקעות כבדות. צריך שיהיה איזון בין טובת הצרכנים, טובת המשק וטובת המשקיעים, אמר".