פינוק סקנדינבי: לשוט בסוויטה הנשיאותית

ה-Norwegian star, אוניית הפאר עתירת הממדים המשייטת בין אירופה לאסיה, מחפשת את הקהל הישראלי ■ מה היא מציעה, וכמה יעלה לכם התענוג?

Norwegian star  / צילום: ספיר פרץ
Norwegian star / צילום: ספיר פרץ

היא שוקלת למעלה מ-91 אלף טון ונמתחת לאורך 965 רגל. ה-Norwegian star, אניית הקרוז הנורבגית, בעלת הקיבולת המרשימה של 2,348 נוסעים ו-1,031 אנשי צוות, עגנה בשבוע שעבר בפעם הראשונה בנמל חיפה. ורגע לפני שהמגה סטארית הרימה עוגן והמשיכה אל התחנה הבאה שלה בדובאי, עלינו עליה לסיור "על יבש" ולמסיבת עיתונאים עם בכירים בחברה - הסיבה בגינה עצרה בחופי ישראל.

הסיור החל אחרי בידוק ביטחוני קפדני וחיטוי הידיים בכניסה. ספינות שעשועים - בדומה לבתי חולים, בתי כלא ובתי אבות - מהוות קרקע פורייה לחיידקים. אחד הפופולאריים בספינות קרוי Norovirus הגורם להקאות, חום, כאבי בטן ושלשולים. זו הסיבה בגינה ממליצים למפליגים להקפיד לשטוף ידיים והרבה, או לחטא אותן במתקני חיטוי הניצבים, במקרה של ה-Norwegian star, כמעט בכל פינת מסדרון.

קשה לתפוס את גודלה העצום של האנייה האמורה: מסדרונות על גבי מסדרונות. הסתעפויות ימינה ושמאלה. גרמי מדרגות, מעליות ושטחים ציבוריים למכביר הכוללים ספא, חדר כושר, חנויות, קזינו מאובזר למשעי, תיאטרון המציג הופעות בסגנון בורדוויי, בריכות חיצוניות (קטנות יחסית), בריכה פנימית, ג'ימבורי לילדים, ברים (האלכוהול בתשלום), 14 סיפונים ו-14 מסעדות בסגנונות שונים (חלקן בתוספת תשלום וחלקן פתוחות 24/7).

חדר אוכל Norwegian star / צילום: ספיר פרץ
 חדר אוכל Norwegian star / צילום: ספיר פרץ

הגודל אכן מרשים. מה שפחות מרשים הוא העיצוב הדי מיושן של האנייה בת ה-15 (בנייתה החלה ביוני 2000 והיא הושקה בספטמבר 2001). על אף העובדה שעברה שיפוץ בשנת 2010, היא עדיין משדרת קיטש צעקני אי שם מהאייטיז, שבא לידי ביטוי, בין היתר, בשטיחים מיושנים עם הרבה אדום, כחול וירוק ומראות מוזהבות.

גם הסוויטה הנשיאותית המתומחרת במחיר אסטרונומי של למעלה מ-31 אלף דולר לשבוע ומתאימה ל-7 נפשות, לוקה בעיצוב מיושן חסר שיק. מאידך סלון רחב ידיים עם פסנתר כנף, שלושה חדרי שינה, חדר ארונות, חלון פנורמי סמוך לחרטום האנייה המשקיף אל הים, בר משקאות, מרפסת פרטית ענקית עם ג'קוזי והעובדה שאופרה ווינפרי התארחה בה - מפצים על העיצוב המיושן משהו.

ולמי שידו אינה משגת חופשה בסוויטה יקרה כל כך, באנייה יש 143 חדרי סוויטה רגילים, 368 חדרים עם מרפסת, 250 חדרים עם חלון ו-359 חדרים פנימיים. כמה עולה ללון בחדרים הללו? חבילת שיט בת 12 יום בדרום אסיה (היציאה מסינגפור ב-11 בדצמבר) מוצעת דרך "אופיר טורס", ב-2,700 דולר לזוג בחדר פנימי, או ב-2,800 דולר לזוג בחדר עם חלון, או תמורת 2,960 דולר לזוג בחדר עם מרפסת על בסיס פנסיון מלא. החבילה כוללת טיסות הלוך ושוב ולינה בבית מלון לפני ואחרי השיט, אך היא אינה כוללת העברות לשדה התעופה וסיורי חוף הנחשבים לאחת הנקודות הכואבות בכיס ולמוקד רווח נאה לחברות השיט. כך למשל, סיור עם ה-Norwegian star בעיר הו צ'י מין (לשעבר סייגון) בווייטנאם יעלה לכם 85 דולר (כ-325 שקל) למבוגר ו-40 דולר (כ-153 שקל) לילד. ואילו סיור ב-sunya שבדרום סין מזנק ל-169 דולר שהם כ-650 שקל למבוגר ולילד כאחד.

הנורבגים רוצים את הישראלים

12 אלף זהו מספר הישראלים שהפליגו בשנה האחרונה עם ה-Norwegian star השטה ליעדים שונים באירופה, אסיה, אוסטרליה ובים התיכון. "אנחנו רואים בשוק הישראלי שוק מתפתח, והשאיפה שלנו היא להכפיל את מספר הישראלים המפליגים איתנו", כך אמר במסיבת עיתונאים שהתקיימה על סיפון האנייה פרנסיס ריליי (francis riley) , סמנכ"ל פיתוח ומכירות של חברת Norwegian cruise line, המחזיקה בצי של 14 ספינות נוסעים, אחת מהן היא ה-Norwegian star.

בריכות לילדים Norwegian star / צילום: ספיר פרץ
 בריכות לילדים Norwegian star / צילום: ספיר פרץ

אף אחת מהספינות של Norwegian cruise line שהוקמה בשנת 1966 ונסחרת משנת 2013 בנאסד"ק, לא עגנה בנמלי ישראל (חיפה או אשדוד) בארע השנים האחרונות. אולם נראה כי תמונת המצב עומדת להשתנות. לדברי ריליי, ה-Norwegian star צפויה לעגון בנמל חיפה לפחות 4 פעמים במהלך שנת 2017. "מינינו נציג מכירות ישראלי ובקרוב נשיק אתר אינטרנט מכירתי בשפה העברית. אנחנו רוצים את הישראלים אצלנו", אמר.