משהב"ט מציע למכירה את שטח ביה"ס של חיל האוויר בחיפה

משרד הבטחון ורמ"י פרסמו קול קורא לשיווק הקרקעות של בית הספר הטכני ■ שווי השטח, כ-640 דונם, נאמד במאות מיליוני שקלים ■ התמורה תממן את התוכנית להעתקת פעילות ביה"ס לכרמיאל ונבטים

מפרץ חיפה / צילום: איל יצהר
מפרץ חיפה / צילום: איל יצהר

אגף המבצעים והנכסים הלוגיסטיים במשרד הביטחון, ורשות מקרקעי ישראל, פרסמו היום (א') קול קורא לשיווק הקרקעות של בית ספר הטכני של חיל האוויר בחיפה. בית הספר אמון על הכשרת שוחרים בגילאי תיכון למערך הטכנאים וההנדסאים של חיל האוויר.

בית הספר משתרע על שטח של כ-640 דונם שעלותם מוערכת במאות מיליוני שקלים. במשרד הביטחון מנסים למכור שטח זה כדי לממן את התוכנית להעתקת חלק מפעילות בית הספר לכרמיאל ולבסיס נבטים שבנגב.

במשרד הביטחון אמרו היום כי בית הספר הטכני תופס חלק מעתודות הקרקע האחרונות במפרץ חיפה, שטח שיועד בעבר לשמש כעורף לנמל חדש המתוכנן במפרץ. סיכום שהיה בעבר בין משרד הביטחון לבין חנ"י (חברת נמלי ישראל) בוטל כבר לפני כארבע שנים, וכעת רמ"י ומשרד הביטחון מנסים למצוא רוכש לקרקע היקרה.

במסגרת ה"קול קורא" שפורסם בנושא זה, נאמר כי "מדובר בעתודת שטח גדולה, שמשרד הביטחון בוחן את האפשרות לפינויה ובהתאם, רשות מקרקעי ישראל בוחנת את האפשרות לשיווק הקרקע רק במידה והתמורות ממנה יאפשרו את פינויה בידי המשרד". עוד נאמר בקול קורא כי ייתכן שהקרקע תפונה בשלבים, אך ככלל תפונה בטווח של כארבע שנים ממועמד מימוש המכרז - ככל שיהיה כזה.

עוד אמרו במשרד הביטחון כי בשנים האחרונות גורמים רבים התעניינו בשטח זה, בניסיון להקים בו מרכזים לוגיסטיים מודרניים, פארקים לתעשייה ומוקד תעסוקה. במשרד ציינו כי לצד בחינת ההיתכנות של שיווק הקרקע לגורמים פרטיים, תיבחן גם חלופה אחרת - של העברתו לגורמים ממשלתיים למען פיתוחו כמחנה עוגן שיקלוט פעילויות אחרות של צה"ל.