טראמפ: "אגרש עד 3 מיליון מהגרים"

הנשיא האמריקאי הנבחר אמר בראיון לתוכנית "60 דקות" כי הגירוש ייצא לפועל "מיידית" עם כניסתי לתפקיד: "אחרי שהגבולות יאובטחו – נחליט מי ייכנס לשטחינו" ■ טראמפ: "מדובר בעבריינים וחברי כנופיות"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

"מנהיג העולם החופשי" הבא מסמן יעדים: ימים ספורים לאחר היבחרו, העניק דונלד טראמפ ראיון לתוכנית "60 דקות" שישודר היום (א'). טראמפ, שהספיק כבר לסגת ממספר הבטחות, פירט בראיון את מדיניות ההגירה שלו ואמר כי הוא מתכנן לגרש "באופן מיידי" 2-3 מיליון מהגרים ללא מסמכים.

"מה שאנחנו הולכים לעשות זה לקחת את האנשים העבריינים, חברי הכנופיות, סוחרי הסמים - כל אלה הם בערך שני מיליון או אפילו שלושה מיליון", הסביר טראמפ. "אנחנו נוציא אותם מהמדינה או שנאסור אותם - הם כאן באופן לא חוקי".

עוד הוסיף טראמפ בראיון לתוכנית של רשת CBS: "אחרי שהגבול יהיה בטוח, אנחנו נחליט מי יעבור בגבול - הבכירים ברשות ההגירה ישקלו את הבקשות של האנשים הנפלאים אחרי שהמצב יחזור להיות נורמלי".

הנשיא הנבחר הוסיף ואמר כי הוא עדיין מתכנן לבנות חומה בגבול עם מקסיקו, הצעה שעמדה במוקד הקמפיין שלו: "חלק ממנה יהיה חומה וחלק אולי יהיה גדר באזורים מסוימים, זה נקרא בנייה - אני טוב בזה".

בקטע נוסף מהראיון ששודר אמש סיפר טראמפ כי הילארי קלינטון והוא ערכו שיחת טלפון "לבבית" בעניין המירוץ לנשיאות. "אני יכול לתאר שהשיחה לא הייתה פשוטה עבורה", אמר. "כלומר, אני בטוח שלה זה היה יותר קשה מלי, ולי היה מאוד מאוד קשה", אמר בראיון טלוויזיוני ראשון מאז הבחירות.

"היא הייתה הכי נחמדה שאפשר, היא פשוט אמרה 'ברכותיי דונלד, כל הכבוד' ואני אמרתי לה שברצוני להודות לה מאוד על כך שהייתה מתמודדת נפלאה", סיפר טראמפ, "היא חזקה ומאוד חכמה", הוסיף.

טראמפ סיפר שקיבל שיחה גם מהנשיא לשעבר ביל קלינטון. "הוא התקשר אמש", סיפר, "הוא היה הכי אדיב, אמר שהיה מירוץ מדהים, מהמדהימים ביותר שראה". כשנשאל אם ישקול אי פעם להתקשר לנשיא לשעבר ביל קלינטון ליעוץ אמר שללא ספק ישקול זאת. "הוא בחור מוכשר מאוד, שניהם מוכשרים, זו משפחה מוכשרת ביותר", אמר טראמפ על הזוג קלינטון.