אושרה תוכנית לאלפי דירות ושטחי תעסוקה במתחם צריפין

התוכנית כוללת 3,580 יחידות דיור ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-12 אלף מ"ר ■ התוכנית ממוקמת בתחום השיפוט של העיר ראשון לציון

נדל"ן / צילום: שאטרסטוק
נדל"ן / צילום: שאטרסטוק

תוכנית בינוי נוספת במתחם צריפין אושרה סופית למתן תוקף. הוועדה המחוזית במחוז מרכז במינהל התכנון אישרה למתן תוקף תוכנית המתייחסת למתחם חמש בשטח מחנה צריפין. התוכנית כוללת 3,580 יחידות דיור בסך-הכול ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-12 אלף מ"ר. התוכנית כולה ממוקמת בתחום השיפוט של העיר ראשון-לציון

תוכנית זו משלימה את תוכנית מתחם 4 של המחנה המתפנה צריפין, המתייחסת לחלקה הצפון-מזרחי של ראשון-לציון, שאושרה בוועדה המחוזית בינואר 2016. שתי התוכניות יחד מהוות רובע מגורים חדש בעיר בהיקף של כ-7,600 יחידות דיור בסך-הכול.

במסגרת התוכנית שאושרה כעת בוועדה המחוזית נכללות גם 250 יחידות דיור עבור דיור מוגן וכ-900 יחידות דיור קטנות בשטח של 75 מ"ר. על-פי התוכנית, המתחם יחובר למערכות תחבורה ציבורית ורשת של שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל, כמו גם ל"קו החום" של הרכבת הקלה שעתיד לעבור במתחם.

התוכנית הוגשה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל והוכנה על-ידי דב קורן אדריכלים. נציין כי פינוי המתחם צפוי להסתיים עד שנת 2017, ורק אז רמ"י תוכל להתחיל ולשווק את הקרקע במסגרת מכרזים. נכון לעכשיו לא ברור אם המכרזים במקום ישווקו כולם במסגרת מחיר למשתכן, או שיהיו גם מכרזים רגילים.