שגריר ישראל בארה"ב משבח את טראמפ: "ידיד אמת"

רון דרמר ביקר אתמול במגדל טראמפ במנהטן ובצאתו אמר: "אנו מצפים לעבוד עם ממשל טראמפ, לרבות סטיב בנון" ■ ידיעות בתקשורת מייחסות לבנון אמירות אנטישמיות וקשרים עם ארגונים גזעניים

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, ביקר אתמול (ה') במגדל טראמפ במנהטן, המטה הזמני של הנשיא המיועד. בצאתו, שיבח השגריר את דונלד טראמפ ונתן "תווית כשרות" לסטיב בנון, "האסטרטג הראשי" המיועד של הנשיא הבא. ידיעות בתקשורת האמריקאית מייחסות לבנון אמירות אנטישמיות וקשרים עם ארגונים גזעניים. לא ברור אם דרמר נפגש עם טראמפ או רק עם אנשי צוותו. לא ברור גם אם הוא שוחח עם בנון.

דוברת בשגרירות ישראל בוושינגטון אמרה אמש, שהשגרירות אינה מעוניינת להתייחס לפגישות דרמר במטה טראמפ.

כתום פגישותיו במטה, אמר דרמר לעיתונאים בלובי הענקי של המגדל: "לישראל אין שום ספק שהנשיא המיועד טראמפ הוא ידיד אמת של ישראל. אין לנו שום ספק שסגן הנשיא המיועד מייק פנס הוא ידיד אמת של ישראל; הוא היה אחד מידידיה הגדולים ביותר בקונגרס. ואחד ממושלי המדינות הכי פרו-ישראליים".

"אנו מצפים לעבוד עם ממשל טראמפ ועם כל חברי הממשל הזה, לרבות סטיב בנון, ובכך להפוך את הברית בין ארה"ב לישראל לחזקה ביותר אי פעם", אמר דרמר.

באזכור שמו של בנון שרבב השגריר את עצמו אל תוך המחלוקת שבמרכזה עומד "האסטרטג הראשי" המיועד. יהודים בולטים שמזוהים עם הימין מכריזים על תמיכתם בבנון, שמואשם בקשרים עם ארגונים של הימין הלאומני, חלקם גזענים ואנטישמים. יהודי הימין אומרים, שלא רק שבנון אינו אנטישמי, אלא שהוא פרו-ישראלי מובהק.

יהודים ליברליים מוקיעים את העובדה שאתר האינטרנט ברייטבארט, שבנון ניהל לפני שחבר לקמפיין של טראמפ, לפני כמה חודשים, נעשה שופר של תנועת Alt-Right - הימין האלטרנטיבי, אגד של קבוצות לאומנים לבנים, ארגונים אנטישמיים ומסגרות גזעניות. הדבק שמאחד אותן הוא אמונה שאזרחים לבנים הם קבוצת אוכלוסיה מקופחת, וסלידה מתקינות פוליטית.

העובדה שדרמר ציין רק את שמו של בנון כמי שישראל מצפה לעבוד עמו היתה מעין תעודת הכשר, הצהרה שישראל אינה רואה בו גזען ואנטישמי. דרמר לא טרח לענות על שאלות של עיתונאים שהקיפו אותו: מדוע אתה מדגיש במיוחד את בנון מבין כל עשרות העוזרים הבכירים של טראמפ? כאמור, השגרירות סרבה להתייחס לנושא.