"מובייל מתאבד": הכירו את הסמארטפון המאובטח בעולם

אם מישהו מנסה לפרוץ בכוח את הסמארטפון, הוא משמיד לחלוטין את כל המידע השמור בו, כשהרוב בכלל מוצפן על ענן ■ ראש ה-NSA הוא מהראשונים לקבל את המכשיר לשימוש ניסיוני

הסמארטפון המאובטח ביותר בעולם, בואינג בלאק / צילום: וידאו
הסמארטפון המאובטח ביותר בעולם, בואינג בלאק / צילום: וידאו

חברת בואינג האמריקאית החלה במבדקים של מכשיר סמארטפון חדש, בשם "בואינג בלאק", המיועד לעובדי התעשייה הביטחונית וארגוני המודיעין בארה"ב. פיתוחו של המכשיר החל בשנת 2014 במטרה להציע רמת אבטחה יוצאת דופן, הכוללת מנגנון השמדה-עצמית אוטומטי, המופעל כשקיימת סכנה לאובדן המכשיר. אם מישהו מנסה לפרוץ בכוח את הסמארטפון, הוא משמיד לחלוטין את כל המידע השמור בו.

למעשה, הבלאק איננו שומר כמעט שום מידע רגיש בזיכרון המכשיר עצמו, אלא מצויד בחיבור רשת מאובטח לשרתי ארגון המודיעין. פונקציות שונות כגון משלוח הודעות או אפליקציות מופעלות למעשה על השרת, כך שבתוך המכשיר כמעט לא קיימים נתונים בהם יוכלו סוכנים זרים לעשות שימוש. למרות זאת, כאמור, ידאג המכשיר להשמיד את מערכותיו ולהפוך בלתי שמיש לחלוטין אם יתעורר חשד כי מישהו מנסה לפרוץ אליו .

בסבב הניסוי הראשון של המכשיר, הנערך כאמור בימים אלו ממש, משתתפים כמה מבכירי מערכת הביטחון האמריקאית, בהם מייקל רוג'רס, ראש ארגון ה-NSA. למרות שהוא מיועד לשימוש מקצועי, תומך הבלאק בצמד כרטיסי סים, כשהכרטיס המשני הוא הסים המשפחתי, שאמור לשמש לצורך שיחות פרטיות. כמו כן, כולל המכשיר חיבור HDMI לטלוויזיות ולמקרנים, לצד חיבורי USB ותקשורת Wi-Fi.