העליון: חדשות 2 לא תמסור חומרי ראיון "המאדאם של ת"א"

ביהמ"ש העליון הפך את החלטת המחוזי שקבע כי יש למסור למדינה את הקטעים שלא שודרו מתוך הראיון שערך גיא פלג עם עינת הראל, שמואשמת בעבירות של סרסרות, ניהול מקום לשם זנות והלבנת הון

עינת הראל / צילום מסך
עינת הראל / צילום מסך

בית המשפט העליון ביטל הבוקר (ב') את החלטת בית המשפט המחוזי בת"א שחייבה את חברת החדשות של ערוץ 2 למסור חומרי גלם מהראיון שקיים גיא פלג עם עינת הראל שזכתה לכינוי "המדאם של תל אביב".

מדובר בראיון ששודר באולפן שישי בחודש יולי האחרון. הראל מואשמת בעבירות של סרסרות, ניהול מקום לשם זנות והלבנת הון בהיקף של 47.5 מיליון שקל, ולאחר שידור התוכנית קיבלה משטרת ישראל מבית המשפט צו במעמד צד אחד המורה לחדשות 2 למסור לה גם את חומרי הגלם מתוך הראיון, שלא שודרו בכתבה עצמה.

בחדשות 2 פנו לבית משפט השלום, וזה קיבל את העתירה וביטל את הצו, אלא שהמדינה ערערה לבית המשפט המחוזי וההחלטה שוב התהפכה. השופט המחוזי בני שגיא קבע כי "חיסיון עיתונאי-מקור הוא חיסיון יחסי שיש להתייחס אליו בצמצום", וכי את הראל "יש להגדיר כמרואיינת ולא כמקור עיתונאי".

כעת, כאמור, ביטל בית המשפט העליון את ההחלטה של המחוזי שחייבה את חברת החדשות למסור את חומרי הגלם, והחזיר את הכדור לבית משפט השלום. שלושת שופטי ההרכב, יורם דנציגר, עוזי פוגלמן וצבי זילברטל, קבעו כי השלום ישקול כעת אם יש מקום לצפות בחומרי הגלם לפני מתן החלטה סופית בעניין.

השופטים הזכירו בפסקתם את "הלכת מקור ראשון", שדורשת הפעלת שיקול דעת בטרם הגשת בקשה לקבלת חומר גלם עיתונאי, והשופט זילברטל אף העלה תהייה ביחס לאבחנה שעשה בית המשפט המחוזי בין "מקור עיתונאי", לבין "מרואיין". את חברת החדשות יצגו בדיון עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן.

בעבר, לאחר החלטת המחוזי שחייבה את חדשות 2 למסור את חומרי הגלם, אמר גיא פלג ל"גלובס" כי "בשנים האחרונות המדינה לא מהססת להשתמש בכלים שהם בעינינו מאוד מאוד אלימים, שיכולים לפגוע אנושות בעבודה שלנו. נוצר דפוס במערכת האכיפה שכל חומר שהם חושבים שעשוי לעניין אותם - הם מיד מפעילים את הכלים של פנייה לבית המשפט כדי לקבל חומרים מאיתנו, ואנחנו לא חושבים שאנחנו זרוע של מערכת האכיפה".