שי באב"ד: "הגענו לאוצר במטרה להגדיל את היצע הדיור"

מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, הסביר כי מטרת האוצר היא הגדלת היצע הדירות והפחתת מרכיבי העלות וכתוצאה מכך ירידת מחירי הדיור ■ דורית סלינגר חשפה כיסוי ביטוחי חדש למבוגרים

שי באב"ד / צילום: תמר מצפי
שי באב"ד / צילום: תמר מצפי

"לא הגענו לאוצר במטרה להוריד את מחירי הדיור. המטרה שהוגדרה הייתה הגדלת ההיצע וכתוצאה מכך ירידת מחירי הדירות", כך אמר היום (ג') מנכ"ל האוצר שי באב"ד בכנס הראשון של רשות שוק ההון החדשה.

באב"ד הסביר כי "נושא הדיור הוא נושא הדגל של שר האוצר הנוכחי. ופה הגענו במטרה שהיא קצת שונה ממה שהוצג בתקשורת. מחירי הדיור בסופו של דבר הם עניין תוצאתי. אנחנו יכולים לעשות פעולות והנגזרת תהיה מחירי הדיור. והמטרה היא הגדלת היצע הדירות והפחתת מרכיבי העלות. הרציונל הוא שהדרך העיקרית להוריד את מחירי הדיור בישראל היא ההיצע".  

 

מנהלת רשות שוק ההון דורית סלינגר אמרה כי הרשות בוחנת הכנסת שני מוצרים פנסיוניים חדשים: כיסוי ביטוחי למצטרפים מבוגרים שלא רכשו ביטוח סיעודי והשני הוא ביטוח קבוצתי סיעודי ארוך טווח שיחליף את הביטוח הסיעודי הקבוצתי קצר הטווח ויבטיח כיסוי לחברי הקבוצה לכל החיים.

לדברי סלינגר "המוצר יאפשר צבירת זכויות למבוטחים ויעניק לחברי הקבוצה כוח מיקוח על מנת להשיג את התנאים הטובים ביותר עבורם". סלינגר הוסיפה כי "אישרנו לראשונה לקבוצת עובדים ביטוח סיעודי ארוך טווח ויציב, בהתאם לעקרונות שתיארתי לפניכם. קבוצת העובדים ורשות שוק ההון קיימו בחודשים האחרונים דיונים מקצועיים. בעל הפוליסה של קבוצה זו הכיר בחסרונות המוצר קצר הטווח ובאחריותו ובחובתו לפעול בנאמנות לטובת הקבוצה ולהבטיח לה כיסוי מתאים ויציב, ופעל יחד איתנו לגבש מוצר שייתן מענה אמיתי לחברי הקבוצה".

באב"ד התייחס לנושא הביטוחים הסיעודיים ואמר כי "יש מאבק דמגוגי תקשורתי בנושא". הוא שיבח את הרשות על-כך שלדבריו היא "שומרת על-כך שכשיהיה ביטוח קולקטיבי הוא יהיה תמידי ולא פארסה או משהו שלא קיים או מצד שני איזשהו מענה דמגוגי שיסבך את המדינה בכל מיני מלחמות כאלה ואחרות".     

באב"ד הוסיף בדבריו כי "תראו. להיות מנכ"ל האוצר זה תפקיד לא קל, כי אתה בעצם יושב במשרד כמנכ"ל עם עוד 7-8 מנכ"לים אחרים. כשהגעתי לתפקיד מהמגזר הפרטי - והבנתי מה התפקיד של מנכ"ל שם. פה אמרו לי שהתפקיד הוא 'לתכלל'. זו מילה באמת מאד יפה, מבחינה מתודולוגית, אבל זה באמת הופך את התפקיד לקשה מאוד. אחד הדברים הקשים במשרד האוצר זה שלא תמיד הסינרגיה, בעבודה בין האגפים היא עבודת צוות שלובה מהמקומות הענייניים  והמקצועיים ופה אני רוצה לתת מחמאה מאד גדולה לאגף. בכל השנה ושמונה שאני במשרד רשות השוק ההון עובדת רק מהמקומות הענייניים והמקצועיים תוך שיתוף פעולה מלא עם השר ואיתי".  

רשות השוק ההון, היא רשות עצמאית חדשה שהוקמה באמצעות הוצאת אגף שוק ההון ממשרד האוצר לרשות עצמאית, בדומה לרשות ההגבלים העסקיים. בדברי התודה שלה הקדישה סלינגר מקום מיוחד לסגן שר האוצר ח"כ הרב יצחק כהן (ש"ס) שעמד בראש הוועדה שהמליצה על הקמת הרשות החדשה ואמרה כי "כאשר נכנסתי לאגף, נאמר לי שבהפועל ת"א היו פעם שחקנים שנקראו "התינוקות של קשטן". עובדי האגף, הרשות אם תרצו, הם "התינוקות של איציק".