משפחתו של עו"ד משה שוב בחשש לניגוד עניינים בפי גלילות

בעלי קרקעות פרטיים במתחם פי גלילות הגישו לביהמ"ש בקשה להצטרף כצד נוסף לתביעה, שעניינה התנגדות לעיכוב התכנוני שדורשת חברת פי גלילות מרמ"י

עורך דין משה שוב  / צילום: אבי שאולי
עורך דין משה שוב / צילום: אבי שאולי

בעלי קרקעות פרטיים במתחם פי גלילות, המיוצגים בידי משרד משה שוב וד"ר יוסי שגב, הגישו לאחרונה לבית המשפט השלום בתל-אביב בקשה להצטרף כצד נוסף לתביעה שהוגשה על-ידי חברת פי גלילות נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), וזאת בכדי להתנגד לעיכוב התכנוני שדורשת חברת פי גלילות מרמ"י.

לטענת בעלי הקרקעות הפרטיות, המניע של חברת פי גלילות הוא להשיג יתרון במספר היחידות לבניה על הקרקע שלהם, ובכך העיכוב יפגע בהם. אלא שלמרות שמי שיזם את הפניה לבית המשפט הוא משרד משה שוב בעצמו, שמונה על-ידי בית המשפט למנהלי מתחם הקרקעות הפרטיות, בכתב התביעה לא דיווחה משפחת שוב לבעלי הקרקעות שהם מייצגים כי יש קשר משפחתי בינם לבין בעלים בחברת פי גלילות, דבר שעלול להוות ניגוד עניינים.

עו"ד משה שוב הוא בעל משרד עורכי דין אזרחי ותיק. יש לו 13 ילדים, שחלקם מועסקים במשרדו. אריאל שוב, אחד האחים, פרש מהמשרד של אביו לפני כעשור. זה כ-4 שנים מחזיק אריאל ב-3% ממניות חברת פינת גלילות, המחזיקה בחברת פי גלילות, ולה כ-164 דונם במתחם. זכויותיו של אריאל בקרקע נאמדות בכ-5 דונם (כ-30 דירות). אריאל הוא דירקטור בחברה, שאין לה יו"ר דירקטוריון, ועומד בראשה בחלק מהאסיפות הדירקטוריון.

ממשרד עורכי הדין משה שוב נמסר בתגובה: "אחד מילדיו הבגירים של משה, שאינו עובד עמו, מחזיק כיום במניות מיעוט בחברת פי גלילות. אין למשה שוב כל מידע על פעולותיו, ואין הוא מעורב בנושא ניהול פי גלילות. למרות זאת, עו"ד משה שוב ציין עובדה זו בבקשת ההצטרפות שהגישו המנהלים.

"צר לנו כי מדינת ישראל מנסה להסיט אור הזרקורים מהתנהלותה הקלוקלת וממחדליה בקידום מתחם שאושר לבנייה כבר לפני כ-12 שנים באמצעות ניסיון להטיל האשמות-שווא. הגורם היחידי המצוי בניגוד עניינים היא מדינת ישראל".

אריאל שוב מסר בתגובה: "אני משמש כדירקטור בפי גלילות ופועל אך ורק לפי חובת הנאמנות שלי כדירקטור".