"יש ביקוש אדיר לחדשנות בתחום החברתי והסביבתי"

Impact Network , רשת בינלאומית לתמיכה והשקעה במיזמים מתחום הסושיאל-טק, נכנסה לאחרונה לפעילות בישראל ומזמינה סטארט-אפים ישראלים שמפתחים פתרונות שתורמים לאנושות ולסביבה - להראות מה הם יודעים

בשנים האחרונות ישראל מיצבה את עצמה כאקו-סיסטם הולך וצומח בתחום המיזמים הטכנולוגיים והחברתיים העונים להגדרת הסושיאל-טק ומייצרים השפעה חיובית על הסביבה והאנושות, לצד הערך הכלכלי. עובדה זו היא שמשכה לישראל את Impact Network , רשת בינלאומית לתמיכה והשקעה במיזמים מתחום הסושיאל-טק, שגם מנהלת קרן להשקעות אימפקט בהיקף של 100 מיליון אירו. הרשת הבינלאומית שהוקמה בשנת 2010 בצרפת, נכנסה בקיץ האחרון לפעילות גם בישראל, בה היא פועלת בשיתוף פעולה עם האקסלרטור החברתי-טכנולוגי 'טק פור גוד' וקרן 'אימפקט פירסט' מבית פיטנגו.

עתה מזמינה הרשת הבינלאומית את הסטארט-אפים הישראלים שמפתחים פתרונות שתורמים לאנושות ולסביבה - להראות מה הם יודעים. הסטארט-אפ הישראלי שינצח בתחרות המקומית, יבחר לייצג את ישראל בפעם הראשונה בתחרות הסטארט-אפים הבינלאומית השנתית Impact² World . בתחרות שתערך בבית העירייה של פריז בנוכחות ראשת עיריית פאריז, אן אידלגו, ישתתפו כ-200 סטארט-אפים שנתמכים על ידי החממות והאקסלרטורים הקשורים לרשת Impact Network , אשר פועלת ב-13 ערים ב-11 מדינות וב-4 יבשות. הסטארט-אפים המתחרים מרחבי העולם וגם מישראל יזכו להציג את פיתוחיהם ורעיונותיהם החדשניים בפני כ-1,500 מקבלי החלטות מובילים בתחום ומשקיעים.

מבין הסטארט-אפים שירשמו לתחרות בישראל עד ל-16 בדצמבר יבחרו 5 הפיינליסטים, אשר אחד מהם ייבחר בסוף התהליך על ידי טק פור גוד, אימפקט פירסט ונציגת Impact Network בישראל, לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית, שתערך בחודש מרץ בפריז ובה יתחרו ביניהם 20 סטארט-אפים על המקום הראשון. חמשת הסטארט-אפים שיגיעו לשלב הסופי בתחרות בישראל יזכו בכתבת פרופיל בערוץ טלוויזיה בינלאומי ובכניסה לאימפקט נטוורק של הרשת הצרפתית.

לדברי עומרי בורל, שותפה מייסדת ב- TechForGood : "החבירה שלנו לרשת הבינלאומית Impact Network כמו גם התחרות הבינלאומית Impact² World , אליה אנו מזמינים כעת את היזמים הישראלים להירשם - מהווה הזדמנות מצוינת לסטארט-אפים ישראלים, שבחרו להתמקד בפיתוח פתרונות בתחומי הסושיאל-טק והסביבה, להיחשף לשווקים חדשים ברחבי העולם. העובדה היא שיש כיום ביקוש אדיר בקרב הגופים המשקיעים לחדשנות שבאה לתת מענה לבעיות בעולמות החברתיים והסביבתיים. אנחנו מאמינים שבדרך זו נצליח להכניס כסף בינלאומי חדש וגדול לתעשיית הסושיאל-טק המקומית, מה שיעזור לאקוסיסטם הישראלי להתפתח ולהביא לעולם פתרונות מעולים, כמו שרק המוח הישראלי יודע להמציא".

הרשת שפועלת ב-13 ערים ברחבי העולם, בהן קזבלנקה, טוניס, אמסטרדם, הונג קונג, קייפטאון, סנטיאגו, לוקסמבורג, פריז ועוד. בתוכניות השונות שמשתייכות לרשת פועלים כיום כבר יותר מ-500 סטארט-אפים והיא מפעילה רשת קשרים עניפה בין ה"האבים" השונים מסביב לעולם, במטרה לייצר שיתופי פעולה גלובאליים ולסייע לסטארט-אפים בחדירה לשווקים מגוונים.

TechForGood מפעילה בתל אביב אקסלרטור ליזמים טכנולוגיים, המבקשים לייצר לצד הערך הכלכלי גם אימפקט חברתי חיובי. התכנית מעניקה מעטפת ליווי מקצועי של מומחים בתחום הטכנולוגי, חברתי, עיסקי-פיננסי, משפטי ועוד, וכן חושפת את הבוגרים למשקיעים ודמויות מפתח בתעשייה בארץ ובעולם.