לראשונה בעולם: טבע ישראל תשווק קנאביס במשאף

טבע ישראל (חברה בת של טבע) חתמה על הסכם הפצה ושיתוף-פעולה עם חברת סאיקי מדיקל לשיווק קנאביס רפואי במשאף

קנאביס / צילום: שאטרסטוק
קנאביס / צילום: שאטרסטוק

האם תעשיית התרופות משנה גישה בכל הנוגע לקנאביס רפואי? הבוקר (ב') הודיעה טבע ישראל (חברה בת של טבע ) כי חתמה על הסכם הפצה ושיתוף-פעולה עם חברת סאיקי מדיקל הישראלית, לשיווק קנאביס במשאף, לראשונה בעולם. הנתונים הפיננסים של ההסכם לא פורסמו.

על-פי ההסכם, טבע ישראל תהיה המשווקת והמפיצה הבלעדית בישראל של משאף שייצרה סאיקי למתן קנאביס רפואי. סאיקי תהייה אחראית, על-פי ההסכם, לייצור המשאף והמחסניות שלו. בנוסף, שתי החברות מקימות מערך תמיכה והדרכה לחולים ולצוותים הרפואיים שיהיה מורכב מצוות אחים ואחיות שיוקם במיוחד לשם כך.

על-פי הנתונים, במדינת ישראל נכון לשנת 2016 קיימים כ-26 אלף רישיונות לצריכת קנאביס רפואי וההערכות הן שעד שנת 2018 מספר הרישיונות יוכפל. כמו כן לפי הערכות בשוק, אדם עם רישיון לצריכת קנאביס רפואי מוציא בממוצע כ-1,000 דולר בשנה לצריכת הקנאביס, כך שטבע ישראל וסאיקי נכנסות לשוק עם פוטנציאל לרווחים גבוהים.

בעוד שעד כה למשרדי הבריאות בארץ ובעולם לא היה מענה רפואי לרוב המטופלים הצורכים קנאביס באמצעות שאיפה (כ-90% מהמטופלים בעולם), משאף Syqe מעניק את הפתרון האולטימטיבי עבור חולים אלו ומאפשר להם לקבל את המינון האופטימלי עבורם ובכך להקל על סבלם באופן הטוב ביותר.

המשאף של סאיקי יהיה מיועד למגוון רחב של חולים, הסובלים ממחלות שונות, על-פי האינדיקציות המאושרות על-ידי משרד הבריאות הישראלי. המשאף שפיתחה סאיקי נמצא כבר בשימוש קבוע בבית החולים רמב"ם מזה כשנה. למעשה, רמב"ם היה בית החולים הראשון בעולם בו הקנאביס מהווה טיפול רפואי מן המניין.

מתכלות, ואלו ישווקו ויופצו באמצעות טבע ישראל לגורמים הרלוונטיים ובהם - רופאים, אחיות, בתי חולים, מרפאות כאב, מרפאות אונקולוגיות, בתי מרקחת ועוד. השיווק וההפצה של משאף Syqe והמחסניות על-ידי טבע, ייעשו בסטנדרטים הפרמצבטיים הגבוהים ביותר על-פיהם פועלת טבע. משאף Syqe יהיה מיועד למגוון רחב של חולים, הסובלים ממחלות שונות, על-פי האינדיקציות המאושרות על-ידי משרד הבריאות הישראלי.

סאיקי מדיקל שהינה חברה ישראלית המפתחת טכנולוגיות למתן פרמצבטי של צמחים גולמיים בשאיפה - פיתחה משאף ייחודי וראשון בעולם המאפשר מתן מדיד של צמחים ברמת דיוק ובטיחות של תרופה. הצמח הראשון אותו הטמיעה החברה במשאף הינו קנאביס רפואי. החברה השלימה מספר ניסויים קליניים אשר הראו את דיוק המשאף ועמידתו בסטנדרטים פרמצבטיים למתן קנאביס בשאיפה. הטכנולוגיה של Syqe Medical מבצעת בצמח שינוי מבני בלבד, משמרת את כל תכונותיו ומאפשרת מתן בטוח, מדויק ומדיד באמצעות שאיפה.

"טבע ישראל נכנסת לתחום הקנאביס הרפואי מתוך מחויבות עמוקה למטופלים בתחום הכאב, שהינו אחד מתחומי הליבה של החברה ", אמר היום אבינועם ספיר, מנכ"ל טבע ישראל, מנהל אשכול מדינות אפריקה ומזרח-תיכון ומנהל החדשנות בשווקים המתעוררים. "טכנולוגיה מתקדמת ומכשור רפואי פורץ דרך - כמו אלו שפותחו על-ידי Syqe Medical, ואשר מייצרים ערך טיפולי רב לחולה ולצוות הרפואי כאחד - משתלבים היטב באסטרטגיה של טבע ישראל, החורטת על דגלה חדשנות בכל תחומי פעילותה, אם בפיתוח מבית ואם בהשקעה או בחבירה לחברות הזנק ישראליות פורצות דרך".