אפליקציית חיפוש העבודה החדשה: חברים ממליצים על חברים

הסטארט-אפ הישראלי "פיליפ" פיתח פלטפומה חדשנית המבוססת על חכמת ההמונים ■ עפ"י הפרסום, על הדרך היא מאפשרת להרוויח לא מעט כסף

בדרך לאקזיט, חיפוש עבודה / צילום: שאטרסטוק
בדרך לאקזיט, חיפוש עבודה / צילום: שאטרסטוק

הכלכלה השיתופית כבר הוכיחה שהיא מצליחה לערער את ביטחונן של התעשיות המסורתיות, אם זאת חברת אייר.בי.אנד.בי בתחום המלונאות, אובר בענף התחבורה ועוד.

כעת, טכנולוגיה חדשה מאפשרת להמונים לעשות מהפכה בתעשיית השמת העובדים. אחת הבעיות הגדולות של ארגונים היא למצוא עובדים מוכשרים, זאת בהתחשב בכך שאלה שעשויים להתאים למשרה הם תחת ההגדרה: "מחפשי עבודה פאסיביים".

חברת פיליפ מציעה פתרון בדמות פלטפורמה בה חברים ממליצים על חבריהם שלדעתם מתאימים לתפקיד.

על-פי ניר שורק, המייסד והמנכ"ל של פיליפ, "המיזם נולד כשהייתי דירקטור בחברת אקס-ליבריס ואחוז גדול מהזמן שלי התעסקתי בגיוסי כוח-אדם ובמציאת כישרונות עבור המחלקה. כמנהל אתה מבין שהמשרות הפתוחות שלך חייבות להיסגר כמה שיותר מהר כי היעדים השנתיים שלך לא משתנים בהתאם למצבת כוח-האדם שלך.

"לאורך זמן ראיתי שהמשרות נשארות פתוחות הרבה זמן, ומספר קורות החיים האיכותיים שמגיעים קטן, כיוון שרוב מחפשי העבודה הם מחפשי עבודה פאסיביים שלא מסתובבים בלוחות ומגישים קורות חיים. התחלתי ליצור קשר עם חברים ולהציע להם ארוחות על חשבוני תמורת זה שיקשרו את חבריהם. כשראיתי את ההצלחה שנחלתי, היה לי ברור שחייבים לייצר פלטפורמה שתתבסס על חוכמת ההמונים".

אז אז איך זה עובד? הפעילות נעשית על גבי אפליקציה וובית לדסקטופ ולמובייל. החברה המגייסת מעלה משימת גיוס לזירה ובוחרת את סכום הפרס כשהעלאת המשימה היא ללא תשלום. הקונקטור עובר על המשרות בזירה ואם יש לו מועמד מתאים לאחת המשרות, הוא ממליץ עליו ומצרף את הפרטים שלו.

אם אין לו מועמד מתאים, הוא משתף את המשרה על-ידי שיתוף קישור ייחודי ברשתות החברתיות. החברה מקבלת מועמדים, דרך ההמלצות או דרך השיתופים של הקונקטורים, זאת בזמן שהקונקטורים, כלומר הממליצים מעודכנים בכל שלב בתהליך המיון והגיוס של המועמד . לאחר גיוס מוצלח, סכום הפרס מועבר לקונקטור שהביא את המועמד שהתקבל. תהליך הגיוס לוקח כשלושה חודשים.