החשד להונאה בקבוצות רכישה לחרדים במודיעין עילית: ההר הוליד עכבר

במסגרת דיון בבקשת הרוכשים למפרק זמני התברר כי טענותיהם מוגזמות ורחוקות מהונאה ■ עו"ד משה גליק, העומד מאחורי קבוצות הרכישה שנגדן הועלו הטענות: "ראוי שייחקר מי עומד מאחורי ההסתה"

עו"ד משה גליק / צילום: יריב כץ - ידיעות אחרונות
עו"ד משה גליק / צילום: יריב כץ - ידיעות אחרונות

חשדות מצריכים את בירור האמת, והפער בינם לבין המציאות הוא לעתים עצום: פרשת ההונאה לכאורה בקבוצות רכישה המיועדות למגזר החרדי במודיעין עילית מסתיימת בקול ענות חלושה.

נזכיר כי בסוף חודש ספטמבר התפוצצה פרשה לפיה קיים חשד להונאה בקבוצות רכישה בשכונות "מתיתיהו מזרח" ו"נאות הפסגה" במודיעין עילית.

בפנייה לבית המשפט בבקשות לצווי מניעה לפירוק נטען כי הקרקע מוחזקת על-ידי חברות RELTOR INVESTMENTS ו-BLUEHARBOR ASSETS S.A, שתיהן מיוצגות בידי עו"ד משה גליק, ולמעשה מדובר בתרגיל הונאה. הרוכשים התקשרו עם מארגני הקבוצות לפני כ 8 שנים, והבנייה טרם החלה.

חששם של הרוכשים נבע, בין היתר, מהדימוי הנמוך של מארגני קבוצות הרכישה, ובהם ענבל אור, שהליכים משפטיים נגדה עדיין תלויים ועומדים.

עם זאת, בית המשפט קבע כי ההאשמות נגד עו"ד גליק אינן מבוססות, וכי לכל התנהלותו יש סיבה מוצדקת. כך לדוגמה, החברות המחזיקות בקרקע אינן מפרסמות את בעליהם מחשש לרכישה והתנכלות מכיוונם של ארגונים פרו-פלסטינים. החברה נגדה טענו המבקשים לפירוק הייתה בעלת זכות לשיווק, ואף אחד מבין הגורמים המופקדים על רישום הזכויות של רוכשי היחידות - הקרן, ניהול ודיור וגרין פארק - אינו מתכחש לזכויות ששווקו על-ידי החברה (רלטור). 

השופט חגי ברנר ציין בהחלטתו כי "דומה כי קיים פער בלתי נתפס בין ההצהרות החגיגיות ומרחיקות הלכת של המבקשים, שאף השוו את המקרה הנוכחי לפרשות ידועות אחרות בהן קרסו חברות נדל"ן שהונו את לקוחותיהן - לבין המציאות העובדתית כפי שהתבררה בפועל למקרא תגובתו של עו"ד גליק לבקשה ונוכח עדותו בפניי.

ה"מבקשים היו אמורים להבין שהם זורעים בהלה בקרב ציבור רחב של רוכשי דירות, המניחים לתומם כי אין עשן בלי אש וסבורים כי אם הוגשה בקשה לפירוקה של רלטור, מן הסתם כספם מונח על קרן הצבי, במיוחד כאשר המבקשים משתמשים בביטויים קיצוניים כלפי רלטור ואחרים ומשווים את עניינם לפרשיות קשות של הונאת רוכשי דירות שפורסמו לאחרונה בכלי התקשורת, שאין כל דמיון בינן לבין הסכסוך הנוכחי". 

בית המשפט חייב את המבקשים בהוצאות משפט בסך כולל של 50 אלף שקל. 

עו"ד משה גליק מסר: "החלטתו החד-משמעית של בית המשפט מהדהדת ומדברת בעד עצמה. בחודשים האחרונים החברות ואנוכי היינו תחת מתקפה מתוזמרת וחסרת תקדים של גורמים אינטרסנטיים וקנאיים ועורכי דין רשלנים, עד שראוי וייחקר מי עומד מאחורי מתקפה זו, אשר שמה לה למטרה להכפיש את שמם של החברות ושמי באופן אישי, תוך שהם אינם בוחלים בשום אמצעי. בית המשפט דחה את כל טענות המבקשים אחת לאחת, ואף השתמש במילים קשות ביותר כנגד המבקשים ובאי-כוחן. החברות ואנוכי מודים לציבור הרחב בכלל ולרוכשים הרבים בפרט על האמון והעידוד לאורך החודשים האחרונים".