ה-OECD: המסים על הדלק והרכב בישראל - מהגבוהים בארגון

נטל המס הכולל על ליטר בנזין לתחבורה, שכולל בלו ומע"מ, עומד בישראל על 65.4%, כאשר לפניו רק בריטניה, הולנד, פינלנד, גרמניה ואיטליה

רכב, ליסינג, תניון / צילום: תמר מצפי
רכב, ליסינג, תניון / צילום: תמר מצפי

ישראל נמצאת במקום השישי "המכובד" ברשימת המדינות החברות ב-OECD בכל הנוגע לגובה מיסוי הדלק. כך עולה מדוח המיסוי החדש של ארגון ה-OECD, שפורסם היום (ד') וסוקר את נתוני 2015.

נטל המס הכולל על ליטר בנזין לתחבורה, שכולל בלו ומע"מ, עומד בישראל על 65.4% כאשר לפניו רק בריטניה, הולנד, פינלנד, גרמניה ואיטליה. בכל הנוגע למיסוי הסולר מצליחה ישראל להשתחל לחמישייה הפותחת עם נטל מס של 62.7%.

יצוין כי ב-1 בדצמבר צפוי מחיר בנזין בפיקוח לרדת בכמה אגורות אולם גם אחרי הירידה משקל המס ינוע סביב 65% והוא אינו משקלל את הירידה המשמעותית האחרונה, שנרשמה ביומיים האחרונים במחירי הנפט בעולם.

על פי סקירת ה-OECD נמצאת ישראל גם בצמרת הדירוג של חברות ה-OECD בכל הנוגע למס הקנייה המרבי, שעומד על 82% (לא כולל רכבי יוקרה) וגם אחרי שקלול הטבת המס הירוק, שמורידה את מס הקנייה הממוצע, נמצאת ישראל בצמרת.