אנרג'ן תשקיע 50 מיליון דולר בפיתוח שדה נפט תת-ימי ביוון

החברה שממתינה בימים אלה לאישור משרד האנרגיה לעיסקה, הודיעה אתמול על השקעת 50 מיליון דולר בפיתוח שדה הנפט ■ אנרג'ין היא חברת הפקת הנפט והגז היחידה ביוון, והיא מפיקה כיום כ-5,000 חביות נפט ביום

מתקן הפקת נפט וגז / צילום: בלומברג
מתקן הפקת נפט וגז / צילום: בלומברג

חברת אנרג'ין היוונית, שרכשה את שדות כריש ותנין מקבוצת דלק ונובל אנרג'י, וממתינה בימים אלה לאישור משרד האנרגיה לעיסקה, הודיעה אתמול על השקעת 50 מיליון דולר בפיתוח שדה נפט תת-ימי קטן בדרום מערב יוון, שבו 10 מיליון חביות נפט - כך דווח ברויטרס.

השדה נמצא עוד בתחילת שנות השמונים על ידי חברה בבעלות הממשלה, ולפני שנתיים זכתה בו אנרג'ין במסגרת מכרז. ההכרזה על הפיתוח באה בעקבות הממשלה לפתח את השדה על פני 25 שנה.

מתיאוס ריגאס, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, אמר כי פיתוח השדה הוא שלב ראשון בחיפוש אחר הזדמנויות משמעותיות ב"אזור עם גיאולוגיה דומה למרחב הגדול יותר של הים האדריאטי, שידוע בתפוצת מערכות הפחמימנים שלו באיטליה, אלבניה וקרואטיה". בארנרג'ין מציינים כי באזור כבר נמצאו (הים האדריאטי) 10 מיליארד חביות נפט וגז.

אנרג'ין היא חברת הפקת הנפט והגז היחידה ביוון, והיא מפיקה כיום כ-5,000 חביות נפט ביום בשדה פרינוס בצפון הים האגאי. בנוסף יש לה שדה גז טבעי בדרום הים האגאי. השדה החדש אמור להגדיל את תפוקת הנפט של החברה ל-10,000 חביות ביום עד 2018.