עולה מדרגה: הקרב בין נתניהו לדרוקר שמסעיר את הרשת

זה התחיל בתגובה החריפה של רה"מ נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו לעיתונאי רביב דרוקר בעקבות התחקיר על בנו שפורסם השבוע בחדשות 10, והמשיך במלחמה רוויית יצרים שהסעירה השבוע את הרשת ■ כל הפרטים בווידאו

מה ברשת, רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי, אמיל סלמאן - הארץ
מה ברשת, רביב דרוקר ובנימין נתניהו / צילומים: תמר מצפי, אמיל סלמאן - הארץ

השיח העיקרי ברשת השבוע עסק במאבק המתמשך בין ימין ושמאל. הפרשה המדוברת ביותר השבוע הייתה תגובתו החריפה של ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק שלו לעיתונאי רביב דרוקר בעקבות התחקיר של שפורסם השבוע בערוץ 10.

הפוסט כצפוי עשה הרבה רעש ועורר מלחמה ברשת.

לפי חברת ויגו המתמחה בניתוח השיח החברתי ברשת, הפוסט זכה ל-9000 לייקים ואלף שיתופים, ועוד 8,000 שיחות ברחבי הרשת.

סה"כ 69% מהגולשים תומכים בעמדת נתניהו וטוענים כי חייו הפרטיים של יאיר נתניהו אינם עניין ציבורי. רבע מגולשים אלה (15% מכלל השיח) טוענים שדרוקר הוא עיתונאי שמאלני קיצוני ומסוכן, שלא נוהג באתיקה כאשר מסתיר את האג'נדה האמיתית שלו. 31% מהגולשים דווקא תומכים בעמדתו של דרוקר וקוראים לחקור גם את פרשייה זו.

מלחמה נוספת שהיה קשה להתעלם ממנה השבוע הייתה בין שר החינוך נפתלי בנט לליאור שליין. הפוסטים של בנט, ליאור שליין וגב האומה זכו ביחד ל-800 אלף צפיות, קרוב ל-30,000 לייקים ו-12,000 שיתופים ועוד 9,000 שיחות בשאר הרשת

64% מהגולשים תומכים בשליין, חושבים שהוא מצחיק ויוצאים נגד הדת ודעותיו ה"חשוכות" של בנט. 20% מהגולשים חושבים שהסרטון מצחיק אך לא מביעים עמדה בעד או נגד שליין, בנט או הדת. 16% מגנים את ליאור שליין וחושבים שהויכוח בינו לבין שר החינוך אינו הוגן.

אבל הזוג שבאמת שבר את האינטרנט השבוע, הוא שימי תבורי ויהודית באומן. החגיגה התחילה כשיהודית באומן העלתה סרטון בו היא מספרת שנעלמו עקבותיו של שימי אחרי שביקשה ממנו לעשות כביסה. הסרטון הגיע ל-1.15 מיליון צפיות תוך זמן קצר עם 4,400 שיתופים. שווי החשיפה לסרטון, כולל ערוצי הטלוויזיה נאמד במאות אלפי שקלים.