אורבוטק גדלה בסין: חתמה על חוזה בהיקף של 61 מ' ד'

במסגרת העסקה, אורבוטק תספק מכונות המאפשרות תפוקה גבוהה בייצור מסכי טלוויזיה ■ מרבית ההכנסות צפויות להיכנס לקופתה ב-2017, והיתרה ב-2018

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר
אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק / צילום: איל יצהר

חברת אורבוטק , הפועלת בתחום של מערכות בדיקה למכשירים אלקטרוניים, הודיעה היום (ב') כי חברת BOE Technology, יצרנית סינית מובילה בתחום הצגים השטוחים, בחרה בפתרונות הבדיקה והמדידה שלה עבור מפעל הייצור שלה ב-Hefei בסין, המייצר את הדור הבא של צגים שטוחים גדולים.

העסקה, שהיקפה הכולל נאמד בכ-61 מיליון דולר, היא הגדולה ביותר של אורבוטק בסין עד היום. במסגרת העסקה, היא תספק מכונות המאפשרות ליצרנית הסינית תפוקה גבוהה בייצור המוני של מסכי טלוויזיה גדולים מאוד (55 אינטש ויותר המיוצרים על משטחי ענק של 3 מ"ר לערך). בשלב הראשון צפוי המפעל החדש של BOE לייצר כ-90 אלף צגים שטוחים בחודש, כאשר במהלך 2019 אמור המפעל להגיע לייצור בהיקף מלא של 120 אלף צגים בחודש. אורבוטק צפויה להתחיל באספקת המכונות הראשונות במהלך המחצית השנייה של 2017. מרבית ההכנסות מהחוזה צפויות להיכנס לקופת החברה ב-2017, והיתרה ב-2018.

נהנית ממגמת ה-OLED

אורבוטק פועלת מזה 20 שנה בסין, וכיום כ-30% מההכנסות של אורבוטק מגיעות מהשוק הסיני. החברה מעסיקה כיום כ-2,450 עובדים, מתוכם כ-600 עובדים בסין בתחומי המו"פ, מכירות, שיווק, שירות לקוחות ותפעול. גיל אורון, סגן נשיא אורבוטק, ציין כי "זוהי העסקה הבודדת הגדולה ביותר בתולדות אורבוטק בסין, הנשענת על למעלה מעשור של שיתוף פעולה הדוק ומוצלח עם BOE ועל מוניטין של למעלה מ-20 שנים במתן פתרונות ייצור מתקדמים לתעשיית הצגים השטוחים".

בתשובה לשאלת "גלובס" בנוגע להשפעת החוזה על ההכנסות הצפויות לחברה ב-2017, אומר רן ברקת, סמנכ"ל הכספים של אורבוטק, כי "מוקדם לדבר על צפי ההכנסות הכולל לשנה הבאה, או על הרווחים, אם כי בהחלט אפשר לראות מגמות חיוביות בתחומי הפעילות של החברה. מספר המסכים הנמכרים בעולם כמעט ולא גדל, אבל יש שינוי בגודל המסכים הנמכרים, באיכות שלהם וכמובן שבטכנולוגיות הייצור שלהם. כעת נכנסת טכנולוגיית OLED בצורה חזקה ובשנים הקרובות נראה יותר ויותר מסכים שפועלים על OLED ויש גם מעבר למסכים גמישים. המגמות האלה, של שינויים ושיפורים טכנולוגיים מתמידים, תורמים כמובן לתוצאות של אורבוטק וראינו את זה בדוחות של הרבעון השלישי".

המניה זינקה, ההכנסות בשיא

אורבוטק, המנוהלת על-ידי אשר לוי, מייצרת כאמור מערכות בדיקה למכשירים אלקטרוניים ומתמקדת בשני תחומים מרכזיים: מעגלים מודפסים ומסכים שטוחים. מניית אורבוטק נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה הוא 1.5 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 42% בשנה האחרונה. בחמש השנים האחרונות קפצה מניית אורבוטק בקרוב ל-200%.

אורבוטק סיכמה את הרבעון השלישי של השנה עם שיא בהכנסות, שהסתכמו ב-205 מיליון דולר - גבוה במקצת מציפיות האנליסטים. החברה רשמה צמיחה של 4.6% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם ושל 7.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP גדל ב-39% לעומת הרבעון המקביל לכ-33 מיליון דולר, או 68 סנט למניה, 4 סנטים מעל תחזיות האנליסטים. על בסיס GAAP (כללי החשבונאות המקובלים) רשמה החברה מבנה רווח נקי של 24.7 מיליון דולר, 51 סנט למניה, גידול של 55.3% לעומת הרווח ברבעון המקביל ב-2015.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הציגה אורבוטק גידול של 4.8% בהכנסות ל-591.4 מיליון דולר, ועלייה של 23.3% ברווח הנקי על בסיס Non-GAAP שהגיע ל-83.1 מיליון דולר, או 1.81 דולר למניה. על בסיס GAAP, רשמה החברה רווח של 53.8 מיליון דולר, גידול של 32.2% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. הנהלת אורבוטק מעריכה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי (הרביעי) ינועו בטווח של 214-224 מיליון דולר, ואם תעמוד ביעד זה, ההכנסות השנתיות יסתכמו ב-805-815 מיליון דולר.

מניית אורבוטק
 מניית אורבוטק