הערכות: בנק ישראל רכש עשרות מיליוני דולרים בשוק המט"ח

ל"גלובס" נודע כי בנק ישראל התערב במסחר בשוק המט"ח ורכש עשרות מיליוני דולרים, זאת לאחר תקופה ממושכת בה לא התערב בנק ישראל במסחר ■ כעת הדולר נסחר בעלייה של 0.2% ל-3.8230

קרנית פלוג / צילום: רויטרס
קרנית פלוג / צילום: רויטרס

לאחר שהדולר ירד בכ-0.5% בשעות הבוקר ונסחר ברמות של 3.815 שקלים לדולר, שפל של כמעט חודש, בנק ישראל התערב במסחר בשוק המט"ח ורכש עשרות מיליוני דולרים - כך נודע היום ל"גלובס". זאת, לאחר תקופה ממושכת בה לא התערב בנק ישראל במסחר. 

אומנם לא מדובר בסכומים גבוהים, אך המהלך הביא להתחזקות הרצויה של הדולר, וכעת הוא נסחר סביב הרמה של 3.823 שקלים. מאז שנבחר טראמפ לנשיא ארה"ב, הדולר נסחר בעלייה מתמדת מול מרבית המטבעות המובילים, אך מול השקל עלייתו הייתה מתונה יותר.

האירו נסחר היום ביציבות מול השקל סביב הרמה של 4.09 שקלים, כאשר רק לפני יומיים המטבע האירופי ירד לשפל כל הזמנים - 4.06 שקלים.

בבנק ישראל הכריזו לא פעם כי התערבויות בשוק המט"ח, מלבד במסגרת התוכנית לקיזוז השפעת הגז, הן במקרה של "כשל שוק", כלומר, כאשר המסחר בשוק המט"ח מושפע מפעילות ספקולטיבית או כאשר התנועה היומית נוגדת באופן מהותי את המגמה העולמית. במקרה של היום, הדולר נחלש בתחילת היום מול השקל דווקא במקביל להיחלשותו בעולם, וכנראה הסיבה העיקרית להתערבות הייתה היחלשותו הדרמטית של האירו מול השקל בתקופה האחרונה. נזכיר כי היצוא של ישראל לאירופה מהווה יותר מ-30% בסך היצוא הישראלי.

בבנק ישראל סירבו להגיב לדברים.