נעילה חיובית באירופה; מניות הפיננסים הובילו את אסיה

המשקיעים בעולם מתעלמים מתוצאות משאל העם שנערך באיטליה אתמול, למרות חוסר הוודאות הפוליטי שנוצר לאחר התפטרותו של ראש ממשלת איטליה ■ הבנק המרכזי באוסטרליה הותיר את הריבית על כנה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

הבורסות באירופה ואסיה ננעלו היום (ג') בעליות, בהתאם למגמה שחתמה את המסחר בוול סטריט אתמול, בעוד המשקיעים "התעלמו" קליל מתוצאות משאל העם הדרמטי באיטליה.

 

ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי הודיע אתמול באופן מיידי על התפטרותו, לאחר שכ-60% מהמצביעים במשאל העם אמרו "לא" לרפורמות החוקתיות שהוא יזם. השווקים קיבלו כאמור את תוצאות המשאל באדישות ובמרבית הבורסות בעולם נרשמו עליות. עם זאת, נוצר באיטליה ובגוש האירו חוסר ודאות פוליטי-כלכלי ובשווקים חוששים שאת הוואקום הפוליטי תנצל המפלגה הפופוליסטית "חמשת הכוכבים" שתומכת בהיפרדות איטליה מהאיחוד האירופי. האירו, שנחלש אתמול מול הדולר לרמה של כ-1.05 דולרים לאירו, שפל של יותר מ-20 חודשים, מתחזק היום מול הדולר ונסחר סביב 1.07 דולרים לאירו.

באוסטרליה החליט הבנק המרכזי להותיר את הריבית על כנה ברמה של 1.5%. נגיד הבנק האוסטרלי אמר בהודעת הריבית כי יהיה זה מסוכן כעת להעלות את הריבית בעוד הכלכלה עוברת שינוי מהותי מכלכלה המתבססת על יצוא סחורות לכלכלת שירותים וטכנולוגיה. המטבע האוסטרלי, ה"אוזי" מגיב בירידות מול המטבעות המרכזיים.

מניות הפיננסים ביבשת בלטו לחיוב, בהתאם למגמה בוול סטריט אתמול. נציין את HSBC  שעלתה כמעט 3%, כאשר גם ענקית הפיננסים היפנית נומורה  עלתה בשיעור דומה.