אושרה בניית 950 יח"ד ביישוב הדרוזי חורפיש

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה שינוי לתוכנית המתאר המחוזית ביישוב הדרוזי חורפיש שמצפון לכרמיאל, שמרחיב את שטחי הפיתוח של היישוב מכ-1,600 דונם לכ-3,500 דונם

אביגדור יצחקי / צילום: שלומי יוסף
אביגדור יצחקי / צילום: שלומי יוסף

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות אביגדור יצחקי, אישרה היום (ג') שינוי לתוכנית המתאר המחוזית ביישוב הדרוזי חורפיש שמצפון לכרמיאל, שמרחיב את שטחי הפיתוח של היישוב מכ-1,600 דונם לכ-3,500 דונם.

כמו כן, במסגרת התוכנית יועד שטח בהיקף של כ-1,450 דונם נוספים עבור מקבצי מגורים שישתלבו בשטח הפתוח הסובב את היישוב. מספר היחידות המוערכות לבנייה על השטח עומד על כ-950, אך המספר הסופי יקבע במסגר תוכנית מתאר בהמשך וצפוי לעלות.

השינוי שאושר בתוכנית המתאר המחוזית כולל שטחי מדינה בהיקף ניכר במערבו של היישוב. לדברי מנהל התכנון, שטחים אלו יאפשרו פתרון מגורים מקיף לכלל תושבי היישוב, וכן עיבוי שטחי הפיתוח סביב דרך הכניסה המערבית ליישוב לצורך פתרונות תעסוקה.

במועצה הארצית הדגישו כי מדובר בצעד חשוב שיאפשר את קידומה של תוכנית מתאר מקומית כוללנית חדשה לחורפיש. במסגרת תוכנית המתאר הוצע, בין היתר, להרחיב את שטח הפיתוח של היישוב כנדרש מגידול האוכלוסייה ומצרכי הפיתוח הצפויים של היישוב, דבר שיאפשר את הסדרת מרבית מבני המגורים הקיימים.